LinkedIn introduceert nieuw uiterlijk voor LinkedIn Groepen

LinkedIn introduceert nieuw uiterlijk voor LinkedIn GroepenLinkedIn heeft afgelopen week een nieuw uiterlijk geïntroduceerd voor LinkedIn Groepen. Groepen op LinkedIn zijn met meer dan 2 miljoen groepen op LinkedIn, één van de meest populaire producten van het online sociale netwerk voor professionals. Er zijn groepen over tal van uiteenlopende onderwerpen en hiermee zijn LinkedIn Groepen uitgegroeid tot communities waar gebruikers ervaringen delen, informatie uitwisselen en netwerken met gelijkgestemde professionals over de hele wereld.

Nieuw uiterlijk voor LinkedIn Groepen

LinkedIn Groepen hebben een nieuw uiterlijk gekregen om Groepen eenvoudiger te maken voor zowel beheerders als leden van Groepen. Naast het nieuwe ontwerp voor de LinkedIn Groepen is het vanaf nu ook mogelijk om een ‘Hero Image’ aan een LinkedIn Groep toe te voegen. De ‘Hero Image’ is vergelijkbaar met de Facebook Omslagfoto en de Twitter Header Afbeelding. Een voorbeeld van de LinkedIn Hero Image is weergegeven bovenaan dit artikel. Zelf een omslagafbeelding toevoegen aan een LinkedIn Groep kan aan de hand van deze LinkedIn-instructie Omslagafbeelding aan LinkedIn Groep toevoegen.
Het bekijken van reacties op geplaatste discussies en berichten in een LinkedIn Groep is ook vereenvoudigd. Hieronder is een voorbeeld te zien van het nieuwe design van LinkedIn Groepen:

LinkedIn introduceert nieuw uiterlijk voor LinkedIn Groepen

Het succes van LinkedIn Groepen in cijfers

Met de introductie van het nieuwe design voor LinkedIn Groepen heeft LinkedIn ook enkele cijfers gedeeld over het gebruik van Groepen. Deze zijn verwerkt een infographic die hieronder wordt weergegeven. De volgende cijfers zijn gedeeld over LinkedIn Groepen:

  • In totaal zijn er meer dan 2 miljoen LinkedIn Groepen;
  • Iedere minuut zijn er 200 conversaties in LinkedIn Groepen;
  • Wekelijks worden er meer dan 8000 nieuwe LinkedIn Groepen aangemaakt;
  • Gemiddeld is een LinkedIn gebruiker lid van 7 LinkedIn Groepen;
  • LinkedIn gebruikers die actief deelnemen in conversaties in LinkedIn Groepen krijgen tot vier keer meer bezoekers op het LinkedIn profiel.

 

Infographic LinkenIn Groepen

Handleiding LinkedIn Groepen

Voor iedereen die aan de slag wil met LinkedIn Groepen en precies wil weten hoeDe praktijkgids ‘LinkedIn Groepen’ is een handleiding voor LinkedIn Groepen die je alles leert om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van LinkedIn Groups. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan en handleiding om stap voor stap zelf LinkedIn Groepen te maken en/of deel te nemen aan groepen en alle mogelijkheden te benutten.
Bekijk nu de Handleiding LinkedIn Groepen in onze webshop.