09-06-2014 / Ayman van Bregt

LinkedIn introduceert nieuw design voor gebruikersLinkedIn heeft een nieuw uiterlijk geïntroduceerd voor het LinkedIn profiel. Met het nieuwe LinkedIn profiel wil het grootste online zakelijke sociale netwerk voor professionals het eenvoudiger maken voor gebruikers om op te vallen en de juiste zakelijke kansen te creëren.

In dit artikel staan de wijzigingen aan het LinkedIn profiel op een rij.

LinkedIn profiel krijgt nieuw design

In eerste instantie is het nieuwe design voor het LinkedIn profiel alleen beschikbaar voor betaalde gebruikers; premium members. Onderaan dit artikel is een tip te vinden om ook als ‘gratis’ gebruiker van LinkedIn dit profiel te krijgen. Het nieuwe LinkedIn profiel biedt verschillende nieuwe mogelijkheden om visueel meer op te vallen. Dit is bijvoorbeeld te zien aan de introductie van een grote omslagafbeelding en een grotere profielfoto.

Naast de visuele uitbreidingen worden er meer suggesties gedaan op het profiel te optimaliseren. Premium-gebruikers zullen in zoekopdrachten ook beter opvallen met het LinkedIn-profiel wat voor LinkedIn uiteraard een achterliggende doelstelling heeft om zo meer betaalde gebruikers te krijgen. Het netwerk kan ook makkelijker worden uitgebreid met de optie om het LinkedIn profiel open te stellen zodat potentiële relaties op LinkedIn alle profielinformatie kunnen bekijken. Tenslotte zijn de inzichten van wie het profiel heeft bekeken (‘Who’s viewed your profile‘) beter inzichtelijk met een complete lijst van wie de afgelopen 90 dagen het profiel heeft bezocht alsook de pas geïntroduceerde ‘How You Rank‘-functionaliteit.

Met de introductie van de nieuwe mogelijkheden heeft LinkedIn voor gebruikers een nieuw abonnement geïntroduceerd (Premium Spotlight). Voor 117 euro per jaar zijn de bovenstaande functionaliteiten beschikbaar en kunnen gebruikers op een laagdrempelige manier kennis maken. Premium leden op LinkedIn krijgen automatisch het nieuwe Linkedin profiel. Gratis gebruikers kunnen het nieuwe LinkedIn profiel aanvragen via een speciaal LinkedIn aanvraagformulier. Hiermee kun je toegang krijgen tot het nieuwe uiterlijk, maar niet alle bovengenoemde functionaliteiten.