13-05-2019 / Ayman van Bregt

Voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf kan het een grote uitdaging zijn om optimale resultaten te behalen op LinkedIn. Waar grote bedrijven meer middelen en professionals tot hun beschikking hebben om activiteiten op social media kanalen te managen, zijn de middelen bij MKB-bedrijven in veel gevallen beperkt. Om ondernemers en professionals achter MKB-bedrijven te helpen heeft LinkedIn een aantal tips opgesteld om meer resultaten op LinkedIn te behalen.

Meer resultaten op LinkedIn behalen als MKB-bedrijf

In het kader van de Nationale Week van het MKB heeft LinkedIn een speciale gids gemaakt met daarin een actieplan om meer resultaten te behalen op LinkedIn vanuit een MKB-bedrijf. De tips in de gids helpen ondernemers om een LinkedIn bedrijfspagina volledig in te stellen, meer volgers te verkrijgen en om relevante content te publiceren. De belangrijkste inzichten die LinkedIn in de gids geeft staan hieronder op een rij.

Volledige LinkedIn bedrijfspagina
Het is raadzaam om als MKB-bedrijf een volledig ingerichte LinkedIn bedrijfspagina te hebben. Een complete bedrijfspagina zorgt voor tot 30% meer wekelijks bezoeken, blijkt uit cijfers van LinkedIn. Daarnaast draagt een volledige bedrijfspagina ook bij aan een beter professioneel beeld van de organisatie dat kan bijdragen aan vertrouwen en geloofwaardigheid.

Meer volgers verkrijgen voor een LinkedIn bedrijfspagina
Meer resultaat op LinkedIn kan worden gerealiseerd door het vergroten van het bereik op een relevante manier. Een manier om de groei in volgers te versnellen is door het toevoegen van een ‘volgknop van LinkedIn‘ aan de eigen website. Uiteraard kan de verwijzing naar de bedrijfspagina ook verwerkt worden in de e-mail handtekening en in andere uitingen zoals een digitale nieuwsbrief.

Relevante content publiceren
LinkedIn bedrijfspagina’s die dagelijks content publiceren zien 2x meer interactie ten opzichte van bedrijfspagina’s die dit niet doen. Een belangrijk vertrekpunt voor het delen van meer relevante content is het opstellen van een zogenoemde content roadmap.

Meer tips en voorbeelden van andere MKB-bedrijven die meer resultaat op LinkedIn weten te behalen zijn weergegeven in het LinkedIn actieplan voor het MKB.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.