30-11-2016 / Ayman van Bregt

Een belangrijke graadmeter voor het succes van merken op social media is het aantal conversaties over en met jouw merk. Twitter introduceerde hiervoor eerder dit jaar Twitter advertenties die conversaties stimuleren. Twitter voegt nu aan deze advertentiemethode een extra functie toe; de Instant Unlock Card. In dit artikel worden de mogelijkheden van de Instant Unlock Card voor het stimuleren van merkconversaties op Twitter toegelicht.

Merkconversaties op Twitter stimuleren met de Instant Unlock Card

De Twitter Conversational Ads  bieden de mogelijkheid om conversaties te stimuleren via aantrekkelijke afbeeldingen of video’s met een duidelijke call-to-action knop en de mogelijkheid om hashtags te gebruiken. De nieuw geïntroduceerde Instant Unlock Card maakt gebruik van de Twitter Conversational Ads om gebruikers toegang te bieden tot exclusieve content zoals de trailer van een nieuwe film, of een uniek interview.

Twitter verwacht dat deze combinatie leidt tot het stimuleren van merkconversaties op Twitter. Omdat gebruikers op een laagdrempelige manier toegang tot bijzondere content krijgen, is de verwachting dat gebruikers hierover zullen gaan praten. Tijdens de testfase bleek dat merken een significante stijging zag in de gedeelde content van gebruikers. Op iedere 100 betaalde impressies had een adverteerder 34 gedeelde impressies van gebruikers (digitale mond-tot-mond-reclame).

Het management dashboard met Twitter Analytics is verder uitgebreid om de resultaten van de Conversational Ads en de Instant Unlock Cards goed te meten. De werking van de beide advertentieproducten wordt getoond in de video via onderstaande tweet:

 

Op dit moment zijn deze advertentieproducten beschikbaar voor de grotere adverteerders wereldwijd. Door contact op te nemen met Twitter is het mogelijk om toegang te krijgen. Meer uitleg over de Instant Unlock Card is te vinden in het Twitter helpcentrum.