25-01-2019 / Martijn Baten

Facebook heeft een nieuwe reeks Call To Action stickers voor Stories beschikbaar gemaakt. Dit maakt het zakelijk gebruik van Facebook Stories aantrekkelijker en effectiever. Ondanks dat Facebook Stories nog geen centraal onderdeel zijn van het gebruik van het platform, vindt er wel een lichte groei plaats. Het online sociale netwerk ziet het gebruik van het stories-formaat dan ook als de toekomst van sociale interactie. Naar verwachting zullen stories ook een hoofdonderdeel wordt van het platform.

Nieuwe CTA stickers beschikbaar voor Facebook Stories

De nieuwe CTA stickers voor Facebook Stories zorgen ervoor dat bedrijven effectiever gebruik kunnen maken van tools die zorgen voor directe respons. Gebruikers kunnen door de nieuwe CTA stickers direct klikken op ‘nu winkelen’, ‘boeken’ of ‘routebeschrijving. De optie is een welkome toevoeging voor bedrijven die overwegen om Facebook Stories op te nemen in hun digitale marketing plannen.

In september 2018 meldde Facebook dat 3,5 miljard gebruikers gebruik maken van Facebook en Messenger samen. Hiervan maken 300 miljoen gebruikers dagelijks gebruik van Facebook stories. Dat is slechts minder dan 10% van de gebruikers, terwijl de stories een prominente plek hebben bovenaan in het scherm. De dagelijkse gebruikers die met hun story bezig zijn ligt een stuk hoger bij Snapchat (25%) en Instagram (40%) in vergelijk met Facebook (10%). Dat wil niet zeggen dat Facebook Stories genegeerd moeten worden, want 300 miljoen dagelijkse gebruikers is nog steeds aanzienlijk groot aantal.

Het gebruik van Facebook Stories is een interessante ontwikkeling om in overweging te nemen door bedrijven. De nieuwe CTA stickers maken het gebruik van Stories aantrekkelijker en efficiënter.

Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.