21-01-2019 / Ayman van Bregt

Recentelijk heeft LinkedIn vernieuwingen doorgevoerd voor bedrijfspagina’s. Door deze vernieuwingen zijn er niet alleen nieuwe functies voor beheerders geïntroduceerd, maar ook nieuwe mogelijkheden voor gebruikers. In dit artikel worden de nieuwe functies voor gebruikers van LinkedIn bedrijfspagina’s toegelicht.

Nieuwe functies om LinkedIn bedrijfspagina’s te volgen

LinkedIn bedrijfspagina’s vormen een belangrijk onderdeel in het proces van het vinden van een nieuwe functie of het op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen de sector waarin een LinkedIn gebruiker werkzaam is. Via de meer dan 30 miljoen LinkedIn bedrijfspagina’s worden meer dan 20 miljoen beschikbare banen gepubliceerd. Met meer dan 590 miljoen gebruikers moet het dan ook bijna altijd mogelijk zijn om een ingang te vinden bij een organisatie.

Vernieuwingen aan de LinkedIn bedrijfspagina’s maken het voor gebruikers mogelijk om beter op de hoogte te blijven van het laatste nieuws van organisaties. Daarnaast geven ze sneller inzicht in het de contacten bij de organisatie via het eigen netwerk. Ook is het mogelijk om gericht interesse in een organisatie te tonen. De volgende nieuwe functies maken het vanaf nu nog makkelijker om LinkedIn bedrijfspagina’s te volgen.

Recruiters (werving en selectie) van organisaties informeren
De recent geïntroduceerde nieuwe functies voor LinkedIn Jobs maken het mogelijk om bij interesse in een organisatie, hiermee ook recruiters te informeren. Bij het aanmaken van een zogenoemd ‘Job alert‘ zullen recruiters van een bedrijf dat als ‘interessant is gekenmerkt’ een melding ontvangen. Het is mogelijk om deze functie via de privacyinstellingen uit te zetten, maar het kan juist de nieuwsgierigheid wekken bij organisaties en een aanleiding zijn om uitgenodigd te worden voor een oriënterend gesprek.

Effectief netwerken
In vergelijking met de ‘Alumni tool‘ is het vanaf nu mogelijk om snel inzicht te krijgen in de medewerkers van een organisatie en hoe er het snelst contact gelegd kan worden met een LinkedIn gebruiker. Een visueel overzicht maakt het mogelijk om goed inzicht te krijgen en snel contact te leggen. Dit dashboard is te vinden door te klikken op de tab ‘People’ op een LinkedIn bedrijfspagina (menu aan de linkerzijde) en is hieronder weergegeven:

LinkedIn bedrijfspagina's nieuwe functies voor gebruikers


Effectief op de hoogte blijven van een organisatie
Tenslotte biedt LinkedIn gebruikers meer mogelijkheden om effectief op de hoogte te blijven van de activiteiten van een organisatie met een LinkedIn bedrijfspagina. Gebruikers kunnen relevante hashtags ontdekken op een bedrijfspagina (sectie communities van een bedrijfspagina) om zo te zien welke thema’s relevant zijn voor de organisatie. Dit is bijvoorbeeld handige informatie ter voorbereiding van een sollicitatiegesprek. Er worden ook meer inzichten weergegeven op de LinkedIn bedrijfspagina. In samenwerking met Crunchbase wordt informatie over investeringen in het bedrijf getoond.

LinkedIn geeft aan dat de bovenstaande functies beschikbaar zijn voor gebruikers die LinkedIn in het Engels gebruiken. Op korte termijn zullen gebruikers in andere talen ook de functies beschikbaar krijgen alsmede mobiele gebruikers.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.