Nominatieronde voor beste LinkedIn bedrijfspagina’s van 2018 van start

LinkedIn organiseert jaarlijks een verkiezing voor de beste LinkedIn bedrijfspagina van het jaar. De nominatieronde voor de beste LinkedIn bedrijfspagina’s van 2018 is geopend. Bedrijven en organisaties kunnen hun eigen bedrijfspagina en die van anderen nomineren om zo verkozen te worden tot beste LinkedIn bedrijfspagina van 2018. Dit artikel geeft een toelichting op de nominatieronde voor de de beste LinkedIn bedrijfspagina’s van 2018.

Nominatieronde voor beste LinkedIn bedrijfspagina’s van 2018 van start

Afgelopen jaar ontving LinkedIn meer dan 9.000 inzendingen van bedrijven en organisaties die zichzelf nonimeerden om verkozen te worden tot beste LinkedIn bedrijfspagina. De verkiezing levert bedrijven veel zichtbaarheid op en erkenning voor het werk van medewerkers achter de bedrijfspagina. Om in aanmerking te komen voor de nominatie van beste LinkedIn bedrijfspagina van 2018 geeft LinkedIn de volgende tips op basis van eerdere winnaars:

Een complete bedrijfspagina
Zorg dat ieder onderdeel van de bedrijfspagina is ingevuld met accurate en aansprekende informatie.

Publiceer regelmatig
Door regelmatig te publiceren blijft de bedrijfspagina zichtbaar bij volgers en is er aandacht voor de organisatie. Probeer op basis van de statistieken te analyseren wat goed en minder goed werkt.

Claim een positie vanuit kennis en expertise
Publiceer content waar de organisatie en medewerkers bekend om willen staan gedreven door de inhoud (thoughtleadership) om zo op basis van de aanwezige expertises erkenning op te bouwen.

Gebruik van afbeeldingen
Gebruik afbeeldingen die goed aansluiten bij de inhoud van de tekst en richtlijnen van de organisatie om op te vallen in de tijdlijn. Probeer daarbij het gebruik van stockfoto’s te vermijden.

Betrek medewerkers
Laat door de ogen van medewerkers ervaren hoe de organisatie is en werkt. Door medewerkers en diens verhalen een podium te bieden via de LinkedIn bedrijfspagina kan er een persoonlijk en menselijk verhaal worden gebracht. Op deze manier kan het ook bijdragen aan het werven van toekomstig personeel die op zoek zijn naar inzichten in de bedrijfscultuur en ervaringen van medewerkers.

Creëer een apart podium voor bedrijfsonderdelen, aparte producten/diensten of afdelingen
LinkedIn Showcase pagina’s zijn ideaal om specifieke bedrijfsonderdelen, aparte producten en/of diensten of afdelingen onder de aandacht te brengen.

Stel vragen
Geef volgers van een LinkedIn bedrijfspagina een reden voor interactie door het stellen van vragen.

Deel content van anderen
Door content te delen van anderen vestig je niet alleen de aandacht op de eigen organisatie maar maak je zichtbaar welke expertise de organisatie in huis heeft en kan de organisatie ook goodwill creëren van andere organisaties.

Maak gebruik van de videomogelijkheden
Bedrijven en organisaties kunnen verhalen nog beter vertellen met de videomogelijkheden van LinkedIn en daarmee langer de aandacht vasthouden.

Een LinkedIn bedrijfspagina nomineren

Het nomineren van een LinkedIn bedrijfspagina kan vanaf maandag 16 juli door de hashtag #BestofCP te gebruiken op Twitter en LinkedIn. Inspiratie kan worden gevonden bij de winnaars uit 2017 met de beste LinkedIn bedrijfspagina’s.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.