11-03-2012 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere de regels voor een omslagfoto op je Facebook bedrijfspagina. Verder behandelden we de waarom LinkedIn succesvol blijft groeien en het inzicht dat social media-deelknoppen van Twitter (en Facebook) aankoopbeslissingen online beïnvloeden. In het weekoverzicht van NSMA zetten we alle tips & tricks van de afgelopen week voor je op een rij:
De regels voor een omslagfoto op Facebook bedrijfspagina’s
In de ‘Facebook Page Guideliness’ beschrijft Facebook wat wel en niet toegestaan is op een bedrijfspagina binnen Facebook. Met de komst van omslagfoto’s op een Facebook bedrijfspagina zijn hiervoor ook de regels aangepast.
Lees verder.
Profielschets van een LinkedIn gebruiker
Het Amerikaanse bedrijf Powerformula maakte in samenwerking met Lizcarverdesign op basis van onderzoek een profielschets van LinkedIn gebruikers en verwerkte de uitkomsten in een leuke infographic.
Lees verder.
Twitter en Facebook knoppen beïnvloeden online aankoopbeslissingen
Verkoop je producten of diensten online? Facebook en Twitter knoppen beïnvloeden het aankoopproces.
Lees verder.
Nieuwe advertentieformaten op Facebook
Vorige week kondigde Facebook een aantal nieuwe functies voor bedrijven aan. Zo werd de nieuwe lay-out van Facebook bedrijfspagina’s aangekondigd, maar ook een aantal nieuwe advertentie-formaten. In dit artikel staan de belangrijkste veranderingen op een rij.
Lees verder.
Waarom LinkedIn blijft groeien
LinkedIn blijft groeien en ook de financiële resultaten stegen in 2011. Volgens de Amerikaanse analist Michael Graham is dit grotendeels te danken aan de inkomstenbronnen van het verdienmodel: Recruitment toepassingen, advertentiemogelijkheden en premium profielen.
Lees verder.
Schoon je Twitter-account op met ‘slapende gebruikers’
Wil je weten welke accounts die je volgt inactief zijn om zo je Twitter-account op te schonen? Gebruik UnTweeps!
Lees verder.
Cursus van de week – ‘Cursus Social Media Monitoren’
Het ebook ‘Cursus Social Media Monitoren’ leert je alles om via sociale media (Facebook, LinkedIn, Twitter en weblogs) gericht en effectief te monitoren. Deze NSMA-cursus helpt je door middel van een overzichtelijk stappenplan om te luisteren naar je doelgroep en inzichten op te doen aan de hand van een social media dashboard om zo online conversaties inzichtelijk te maken.
Lees verder.