08-03-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn behaalde in het begin van 2012 het aantal van 150 miljoen leden. Het Amerikaanse bedrijf Powerformula maakt in samenwerking met Lizcarverdesign op basis van onderzoek een profielschets van LinkedIn gebruikers. De uitkomsten van het onderzoek zijn verwerkt in een infographic die onderaan dit artikel is weergegeven. De hoofdpunten van de infographic staan hieronder op een rij:

Profielschets van een LinkedIn gebruiker

  • 90% van de respondenten maakt gebruik van de standaard gratis profielen, slechts 8,4% gebruikt Premium (betaalde) profielen.
  • De meeste LinkedIn gebruikers hebben een netwerk van 101 tot 200 connecties (20,1%).
  • Een kleine meerderheid (50,5%) van de respondenten heeft een volledig compleet profiel.
  • Het merendeel van de respondenten is lid van 10 of meer groepen.
  • Bijna de helft (47,6%) van de respondenten spendeert circa 2 uur per week aan LinkedIn, 10,5% spendeert ongeveer 8 uur per week.
  • LinkedIn groepen, de mogelijkheid om mensen te zoeken en bekijken wie je profiel bekeek, zijn populaire functies van LinkedIn onder de respondenten.
  • 76,9% van de respondenten geeft aan dat LinkedIn hen heeft geholpen bij het onderzoeken van organisaties en/of mensen.
  • 68,6% van de respondenten houdt via LinkedIn contact met (oud) zakenpartners.
  • 49,7% van de respondenten versterkt via LinkedIn de relatie met connecties die consumenten indirect kunnen beïnvloeden.
  • 44,5% van de respondenten vergroot dankzij LinkedIn de effectiviteit van zakelijke gesprekken.
  • 38,3% van de respondenten creëert met behulp van LinkedIn carrièremogelijkheden.
  • 37,6% van de respondenten bouwt via LinkedIn relaties op met potentiële klanten.
  • 37,2% van de respondenten geeft aan dat LinkedIn bijdraagt aan marketingactiviteiten.
  • 27,9% van de respondenten genereert zakelijke mogelijkheden via LinkedIn.

Infographic: Portrait of a LinkedIn user