08-04-2012 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere tips voor het activeren van groepsleden in een LinkedIn groep. Verder behandelden we dat het actief inzetten van social media door bedrijven resulteert in 4 keer meer business impact en gaven we handige tips & tricks voor de vernieuwde Facebook bedrijfspagina’s. Ook kwam aan bod dat bedrijven waarvan de directeur actief is op Twitter sneller worden vertrouwd door consumenten. In het NSMA weekoverzicht zetten we alle tips & tricks van de afgelopen week voor je op een rij:
Twitter lanceert advertentiemogelijkheden voor het MKB
Twitter lanceert extra advertentiemogelijkheden voor ondernemers en MKB-bedrijven met promoted accounts en promoted tweets. Op deze manier hoopt Twitter het netwerk aantrekkelijker te maken vanuit commercieel oogpunt. Lees verder
8 tips voor een actieve LinkedIn groep
Wanneer je zelf een groep aan maakt, is de grootste uitdaging hoe je deze groep actief krijgt. In dit artikel worden acht praktische tips gegeven die bijdragen aan het activeren van groepsleden. Lees verder
Tips en tricks voor de nieuwe Facebook bedrijfspagina’s (2)
Sinds vorige week zijn Facebook bedrijfspagina’s over gegaan naar de nieuwe Timeline uitwerking. Elke Facebook gebruiker ziet dus vanaf nu een andere versie van je bedrijfspagina. In dit artikel geven we een aantal extra tips om meer te halen uit je nieuwe bedrijfspagina. Lees verder
Consumentenvertrouwen groeit als de directeur actief is op Twitter
Ben je als eindverantwoordelijke van een bedrijf al actief op Twitter? Consumenten geven aan dat dit in positieve zin bijdraagt aan het vertrouwen dat men heeft in het bedrijf, zo blijkt uit onderzoek. Lees verder
Bedrijven die social media inzetten hebben 4 keer meer business impact
Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die social media inzetten vier keer meer business impact realiseren dan bedrijven die dit niet of nauwelijks doen. De mate waarin engagement wordt gestimuleerd maakt volgens dit onderzoek het verschil. Lees verder
Voeg een Facebook ‘Like-knop’ toe aan een website
Een mogelijkheid om je Facebook bedrijfspagina te laten groeien is door het plaatsen van een ‘Like-knop’ op je bedrijfswebsite. Hierdoor kunnen mensen direct vanaf je eigen website je bedrijfspagina volgen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een ‘Like-knop’ kan toevoegen aan je site. Lees verder
Cursus van de week: Facebook Bedrijfspagina Gevorderden
Het ebook ‘Cursus Facebook bedrijfspagina gevorderden’ leert je om meer te halen uit Facebook en in het bijzonder jouw Fanpagina. Deze NSMA-cursus biedt een overzichtelijk stappenplan om een goede aanpak te kiezen voor jouw Facebook bedrijfspagina in combinatie met toepassingen (Facebook apps). Na deze cursus ben je in staat om de door jezelf geformuleerde doelen voor jouw Facebook pagina te realiseren. Lees verder