
14-07-2013 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) dat veel rijke beleggers actief zijn op LinkedIn. Verder behandelden we de openstelling van de Facebook Graph Search voor alle Facebook gebruikers en de mogelijkheid om alle direct messages op alle Twitter platformen te synchroniseren. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Facebook Graph Search binnenkort te gebruiken door iedereen
Facebook Graph Search wordt vanaf nu uitgerold onder meer gebruikers. Eerst zijn gebruikers die Facebook in het Amerikaans Engels gebruiken aan de beurt om Graph Search te gebruiken. Later zal ook de Nederlandse versie van Facebook worden bijgewerkt.
Lees verder.
Twitter Direct Messages (DM) synchronisatie op alle platformen
Twitter maakt het door een grootschalige update mogelijk om Twitter Direct Messages op verschillende Twitter platformen te synchroniseren.
Lees verder.
Van de Nederlandse rijke beleggers is 98% actief op social media
LinkedIn toont in een onderzoek aan dat rijke beleggers actief op social media zijn om goed geïnformeerd te zijn bij het nemen van investeringsbeslissingen. In dit artikel staan de belangrijkste inzichten uit het LinkedIn-onderzoek ‘Influencing the Mass Affluent Netherlands’ op een rij.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: Europese beslissers in het zakenleven omarmen Twitter als zakelijk instrument
Onderzoek van CNBC onder Europese beslissers in het zakenleven laat zien dat 61% Twitter inzet voor marketingdoeleinden en om zaken te doen.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: Social Media Monitoren
Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Bekijk nu de NSMA-praktijkgids Social Media monitoren’ in onze webwinkel!