19-07-2015 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) dat Facebook vanaf nu gebruikers het nieuwsoverzicht verder laat personaliseren. Verder behandelden we dat meer dan 1 miljoen LinkedIn gebruikers blogs publiceert en het adverteren op Twitter op basis van persona’s. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Meer dan 1 miljoen LinkedIn gebruikers publiceert op LinkedIn

Meer dan 1 miljoen LinkedIn gebruikers publiceert op LinkedIn

LinkedIn heeft een nieuwe mijlpaal behaald met de vorig jaar geïntroduceerde blogfunctie waarbij meer dan 1 miljoen LinkedIn gebruikers ondertussen heeft gepubliceerd via de blogfunctie.
Lees verder.

 

Adverteren op Twitter op basis van persona's

Adverteren op Twitter op basis van persona’s

Twitter heeft de mogelijkheden om te adverteren op Twitter verfijnd en uitgebreid door de introductie van persona’s. Op deze manier kunnen adverteerders nog gerichter en eenvoudiger specifieke doelgroepen bereiken op Twitter.
Lees verder.

 

Gebruikers kunnen Facebook nieuwsoverzicht personaliseren

Gebruikers kunnen Facebook nieuwsoverzicht personaliseren

Facebook laat gebruikers vanaf nu hun Facebook nieuwsoverzicht verder personaliseren en aanpassen. Het online sociale netwerk introduceert hiervoor een nieuwe tool waarmee gebruikers meer controle krijgen over wat exact getoond wordt in het nieuwsoverzicht.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: Facebook videoFacebook updates met video’s bereiken de meeste fans

Afbeeldingen bij Facebook updates zijn niet langer het effectiefst voor het behalen van een zo goed mogelijk organisch bereik. Recente data van Socialbakers laat zien dat video’s vanaf nu veel beter kunnen bijdragen aan de groei van organisch bereik op het online sociale netwerk.
Lees verder.

 

Overzichtelijke social media rapportages met SumAll

sumall_logo_highSumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Voor iedereen die op Facebook wil en precies wil weten hoePraktijkgids van de week: Praktijkgids Facebook profiel maken

De praktijkgids ‘Facebook profiel maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met Facebook. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om je persoonlijke profiel (ook wel tijdlijn genoemd) op Facebook te maken en te gebruiken.
Koop de praktijkgids Facebook profiel maken nu.