13-07-2015 / Ayman van Bregt

LinkedIn heeft een nieuwe mijlpaal behaald met de vorig jaar geïntroduceerde blogfunctie. Ruim een jaar na de introductie heeft meer dan 1 miljoen LinkedIn gebruikers gepubliceerd via de blogfunctie. In dit artikel staan inzichten over het gebruik van de LinkedIn blogfunctie op een rij.

Meer dan 1 miljoen LinkedIn gebruikers publiceert op LinkedIn

De meer dan 1 miljoen LinkedIn gebruikers publiceren gemiddeld meer dan 130.000 artikelen via de LinkedIn blogfunctie per week. 45% van de lezers hebben een hoge managementfunctie binnen een organisatie blijkt uit deze LinkedIn blogpost. Een bericht bereikt gemiddeld professionals in 21 verschillende sectoren en in minimaal 9 landen.

De LinkedIn blogfunctie is op dit moment één van de meest krachtige manieren om te publiceren op LinkedIn en tal van onderwerpen te bespreken, bijvoorbeeld op het gebied van carrière, industrie en inspirerende voorbeelden en ontwikkelingen.

Wat uit de vele voorbeelden op het LinkedIn blog voornamelijk naar voren komt is dat het niet draait om het produceren van veel artikelen, maar de meest succesvolle LinkedIn auteurs blijken met de publicaties in staat te zijn om een gesprek te initiëren (conversation starters).
Voor wie zelf aan de slag wil met publiceren op LinkedIn kunnen er tips gevonden worden in de LinkedIn groep: “Writing on LinkedIn Group“.

De Nederlandse Social Media Academie (NSMA) schreef eerder de volgende artikelen over de mogelijkheden van de LinkedIn blogfunctie om te publiceren op LinkedIn: