31-08-2014 / Ayman van Bregt

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) het vijfde transparency report van Twitter. Verder is het nieuwsoverzicht van Facebook aangepast tegen click-bating en introduceerde LinkedIn de nieuwe functionaliteit ‘Sales Navigator’ om meer business te genereren. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Facebook nieuwsoverzicht aangepast tegen ‘click-baiting’

Facebook nieuwsoverzichtFacebook voert opnieuw aanpassingen door aan het nieuwsoverzicht, dit keer zijn de aanpassingen gericht op het tegen gaan van ‘click-baiting’. Berichten op Facebook die niet direct iets over de inhoud prijsgeven worden minder hoog getoond.
Lees verder.

 

Twitter publiceert 5e Transparency Report

Twitter publiceert 5e Transparency ReportHet Twitter Transparency Report geeft inzage en openheid van zaken over de verzoeken vanuit overheden in de wereld voor bijv. het verwijderen van content.
Lees verder.

 

LinkedIn introduceert ‘Sales Navigator’ om meer business te genereren

Introductie LinkedIn 'Sales Navigator' om meer business te genererenLinkedIn heeft de LinkedIn Sales Navigator geïntroduceerd waardoor het makkelijker moet worden om business te genereren via LinkedIn. In dit artikel staan de mogelijkheden van de LinkedIn Sales Navigator op een rij.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: 5 musthaves op een LinkedIn profielLinkedIn profiel musthaves

In dit artikel 5 musthaves voor een goed LinkedIn profiel om op te blijven vallen op LinkedIn wat in 2013 hard gegroeid is door een toename in gebruikers, groei in LinkedIn Groepen en de introductie van LinkedIn Showcasepagina’s en LinkedIn Universiteitspagina’s.
Lees verder.

 

Praktijkgids van de week: Praktijkgids Facebook bedrijfspagina makenGeef bekendheid aan je bedrijf, organisatie, evenement of product met een Facebook bedrijfspagina (fanpage)

De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken‘ laat je aan de slag gaan met een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, merk, product etc.).
Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn bij het plaatsen van content.
Koop de NSMA Praktijkgids Facebook bedrijfspagina maken.

 

Download gratis de NSMA Social media content kalenderCover NSMA Whitepaper Facebook

Met de NSMA Social Media Content kalender is het mogelijk om gemakkelijk en overzichtelijk de social media activiteiten voor dit jaar in Excel te plannen. Op deze manier heb je een overzicht van alle social media activiteiten van dit jaar en kun je deze eenvoudig delen binnen een team.
Download gratis de NSMA Social Media Content kalender.