02-10-2011 / Ayman van Bregt

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere de ontwikkelingen rondom instellingen en privacy op Facebook, handige tips voor het professioneel inzetten van LinkedIn en waarom hashtags bruikbaar zijn voor zakelijke doeleinden op Twitter. In het weekoverzicht van NSMA zetten we de tips & tricks van de afgelopen week voor je op een rij.

4 reden om hashtags zakelijk te gebruiken op Twitter

Hashtags zakelijk inzettenMet hashtags kun je tweets (berichten op Twitter) categoriseren. Televisieprogramma’s en evenementen maken bijvoorbeeld vaak gebruik van een bepaalde hashtag.
Lees verder

Zo ziet een social media strateeg er uit volgens LinkedIn

Zo ziet een social media strateeg eruitEen Amerikaans marketingbureau schetste met data van LinkedIn een beeld van hoe social media strategen er uit zien en verwerkte dit in een leuke infographic.
Lees verder

Privébericht sturen naar Facebook fans niet meer mogelijk

Geen prive berichten naar Facebook fansBinnenkort is het niet meer mogelijk om Facebook fans een privebericht te sturen. Hoe kun je toch in contact blijven met je fans? In dit artikel een aantal suggesties van Facebook zelf.
Lees verder

Volg op Twitter wie er links deelt naar jouw website

Links gedeeld via Twitter monitorenDe zoekmachine van Twitter geeft je als gebruiker de mogelijkheid om te zien wie jouw url op Twitter heeft gedeeld.
Lees verder

LinkedIn tips van ervaren leidinggevenden

LinkedIn tips van professionalsErvaren leidinggevenden geven tips voor het optimaal inzetten van LinkedIn. Handig voor directeuren en andere leiders binnen organisaties.
Lees verder

Verberg je Facebook activiteiten voor vrienden

Zelf bepalen wat je deelt via Facebook nieuwsoverzicht en tickerDoor veranderingen van Facebook worden alle activiteiten die je op Facebook doet automatisch getoond in de ticker en nieuwsoverzicht van vrienden. Het uitzetten van deze functie is vrij eenvoudig.
Lees verder

Cursus van de week: Facebook bedrijfspagina gevorderden

Met het ebook ‘Cursus Facebook bedrijfspagina gevorderden’ creëer je een actieve fanpagina. Je leert meer volgers te krijgen met behulp van goede content en toepassingen binnen Facebook (apps).
Lees verder