16-10-2011 / Ayman van Bregt

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere de impact die 1 minuut oplevert door de activiteiten op social media. Daarnaast handige tips om zakelijk weer meer te halen uit Facebook, Twitter en LinkedIn. In het weekoverzicht van NSMA zetten we de tips & tricks van de afgelopen week voor je op een rij.

Volg wie jouw berichten via Twitter deelt via de Twitter deelknop

De snelste manier om uit te vinden wie jouw content deelt op Twitter

De snelste manier om te zien wie via Twitter jouw berichten deelt kun je achterhalen via de Twitter ‘share button’.
Lees verder.

statusupdate LinkedIn company page

Meer betrokkenheid op je LinkedIn bedrijfspagina

LinkedIn heeft de mogelijkheid toegevoegd om statusupdates te versturen via een bedrijfspagina. Een goede ontwikkeling voor het creëren van meer betrokkenheid.
Lees verder.

60 seconds on social media

De activiteiten en impact van 1 minuut op social media

Indrukwekkende statistieken over de activiteiten en impact van 60 seconden op social media.
Lees verder.

Laat Twitter zakelijk voor je werken

Behaal zakelijke doelen op Twitter met Formulists

Heb jij zakelijke doelstellingen met jouw Twitter activiteiten? Gebruik Formulists om te netwerken en te weten wat speelt bij relaties en meer!
Lees verder.

LinkedIn groepen importeren Hootsuite

LinkedIn groepen toevoegen aan Hootsuite

Je kunt nu ook LinkedIn groepen toevoegen aan Hootsuite zodat je vanaf één plek je activiteiten binnen deze groepen kunt organiseren.
Lees verder.

Facebook

Vergroot je bereik met de nieuwe iPad applicatie van Facebook

Facebook heeft speciaal voor de iPad een eigen applicatie uitgebracht. Alles over de functies vind je in dit artikel.
Lees verder.

 

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)

Cursus van de week: ‘Social Media Monitoren’

Het ebook ‘Cursus Social Media Monitoren’ leert je om doelgericht online te kunnen monitoren via social media. Deze NSMA-cursus biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten met monitoren. Vervolgens wordt uitgelegd hoe je aan de slag kunt gaan op de verschillende social media. Tot besluit leer je een handig ‘dashboard’ in te richten.
Lees verder.