06-02-2016 / Ayman van Bregt

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie het toenemende gebruik van LinkedIn in Nederland. Verder behandelden we de mogelijkheid om in meerdere talen content te plaatsen op een Facebook bedrijfspagina en de introductie van een nieuwe startpagina van Twitter. In het weekoverzicht van NSMA staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij.

Facebook bedrijfspaginaBerichten plaatsen in meerdere talen op Facebook bedrijfspagina’s

Facebook bedrijfspagina’s kunnen vanaf nu berichten in meerdere talen plaatsen. Berichten worden zo relevanter voor fans door het tonen in de eigen taal. In dit artikel wordt de werking van de nieuwe functie verder toegelicht.
Lees verder.

 

Introductie nieuwe Twitter.comTwitter introduceert nieuwe startpagina Twitter.com

Twitter introduceert een nieuwe versie van Twitter.com voor mobiel en desktop om niet ingelogde gebruikers eenvoudig op de hoogte te laten zijn van nieuws. In dit artikel staan de wijzigingen van Twitter.com op een rij.
Lees verder.

 

Het gebruik van LinkedIn in Nederland neemt toeGebruik van LinkedIn in Nederland neemt toe

Het gebruik van LinkedIn in Nederland neemt toe volgens het CBS. Niet alleen individuen maken meer gebruik van professionele netwerken maar ook bedrijven. In dit artikel staan de inzichten op een rij over de groei van zakelijke sociale netwerken zoals LinkedIn.
Lees verder.

 

FacebookUit het NSMA-archief: Facebook beter geïntegreerd in mobiele Google zoekopdrachten

Facebook start een samenwerking met Google op het gebied van mobiele zoekresultaten. Hierdoor krijgt Google toegang tot openbare gedeelten van Facebook.
Lees verder.

 

NSMA Social Media NieuwsbriefBlijf op de hoogte met de wekelijkse NSMA nieuwsbrief

Als professional heb je het druk en beperkt de tijd om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen op social media. De Nederlandse Social Media Academie (NSMA) wil je hierbij helpen met het wekelijkse NSMA Social Media Weekoverzicht: een bundeling van de meest recente ontwikkelingen in het social media landschap. Elke maandag ontvang je de nieuwsbrief per mail. Zo ben je aan het begin van de week weer helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en klaar om meer uit social media te halen. Abonneer je nu op de wekelijkse NSMA nieuwsbrief.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Praktijkgids van de week: Social Media Monitoren

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Koop de NSMA-praktijkgids Social Media monitoren’ in onze webwinkel.