
14-12-2014 / Ayman van Bregt
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) hoe een LinkedIn Decision Board kan helpen om tot een studiekeuze te komen. Verder kwam aan bod hoe de naam van een Facebook bedrijfspagina met meer dan 200 likes gewijzigd kan worden en hoe de Twitter App Graph data verzamelt over apps op smartphones. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Verander de naam van een Facebook bedrijfspagina na 200 likes
Het veranderen van de naam van een Facebook bedrijfspagina met meer dan 200 likes is moeilijk. Met een omweg is het mogelijk om een wijziging aan te vragen.
Lees verder.
Twitter App Graph verzamelt data over smartphone apps
In de nieuwe mobiele update van de Twitter apps, is Twitter gestart met het verzamelen van data. Apps die Twitter-gebruikers op hun smartphone hebben worden door Twitter bijgehouden om een betere dienstverlening te bieden.
Lees verder.
LinkedIn Decision Board helpt bij studiekeuze
LinkedIn helpt professionals en aankomende professionals in toenemende mate bij de oriëntatie naar een nieuwe studie of opleiding. Met het LinkedIn Decision board kunnen LinkedIn gebruikers voorkeuren voor een opleiding of opleidingsinstituut te verzamelen en feedback krijgen van (zelfgekozen) relevante personen.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief:
Twitter Trending Topics beschikbaar voor meer dan 210 locaties wereldwijd
Twitter heeft de locaties waarvan trending topics beschikbaar zijn uitgebreid met 50 nieuwe locaties verdeeld over 20 landen. De Twitter trends (trending topics) zijn nu beschikbaar op meer dan 210 locaties wereldwijd.
Lees verder.
30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro
Hootsuite is een social media management oplossing waarmee bedrijven en organisaties via verschillende apparaten hun verschillende social media accounts kunnen managen. De Nederlandse Social Media Academie biedt haar lezers dankzij een partnership met Hootsuite nu de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro. Gedurende 30 dagen kun je gratis gebruik maken van alle functionaliteiten die Hootsuite Pro biedt zonder enige verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.
Praktijkgids van de week: LinkedIn profiel maken
De praktijkgids ‘LinkedIn profiel maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met LinkedIn. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om je persoonlijke profiel op LinkedIn te maken en te gebruiken.
Bekijk de Praktijkgids LinkedIn profiel maken in onze webwinkel.