Richtlijnen voor het adverteren op Instagram

Instagram biedt bedrijven en organisaties de mogelijkheid om de zichtbaarheid te vergroten door te adverteren op Instagram. Instagram wil graag op een betekenisvolle manier relaties tussen bedrijven en consumenten tot stand te brengen. Hiervoor zijn richtlijnen voor het adverteren op Instagram die in dit artikel worden toegelicht.

Richtlijnen voor het adverteren op Instagram

Volgens Instagram zijn gebruikers in de eerste plaats actief op het kanaal om op de hoogte te blijven van vrienden en familie.

Primair stelt Instagram dat gebruikers actief zijn om op de hoogte te blijven van vrienden en familie. De zakelijke aanwezigheid heeft daarmee minder focus. Om gebruikers niet te irriteren wil Instagram zorgen dat een advertentie zo relevant mogelijk is tussen de content waar de aandacht naar uitgaat. Bedrijven zijn er bij gebaat om dit effectief te doen om zo de advertentie-inspanningen te optimaliseren. Instagram hanteert daarom de volgende richtlijnen bij het adverteren:

  • Instagram richt zich in de eerste plaats op het gebruik door en voor consumenten en stelt de klantbeleving van deze groep centraal;
  • Instagram verkoopt geen persoonlijke informatie van gebruikers en andere data zoals namen, e-mailadressen, telefoonnummers et cetera;
  • Instagram geeft gebruikers controle over de advertenties die worden getoond door middel van ‘advertentievoorkeuren‘;
  • Adverteren op Instagram moet transparant zijn. Voor gebruikers moet het helder zijn wie de adverteerder is en welke¬†overige advertenties¬†draaien
  • Advertenties moeten respectvol zijn en niet aanstootgevend of discriminerend zijn;
  • Advertenties moeten kleine en grote bedrijven in staat stellen om resultaten te behalen.

Bedrijven en organisaties die de impact van de activiteiten op Instagram willen verhogen kunnen dat doen met behulp van het artikel ‘Tips voor effectieve foto’s op Instagram‘.

Meer leren over Instagram en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.