28-03-2014 / Martijn Baten
Het gebruik van teveel hashtags in updates vanaf Facebook bedrijfspagina’s verminderen de interactie met fans. Onderzoek van Socialbakers laat zien dat hoe meer hashtags bedrijven gebruiken in updates, des te minder interactie de updates krijgen.
Teveel hashtags in Facebook updates verminderen interactie
Aan de hand van de data van 200.000 updates geplaatst op Facebook bedrijfspagina’s in februari 2014 bekeek Socialbakers het effect van het gebruik van hashtags. Bedrijfspagina’s die éénn of twee hashtags gebruikten in updates verkregen gemiddeld 593 interacties. Dit aantal nam af naar gemiddeld 416 interacties voor bedrijven die drie tot vijf hashtags in updates gebruikten. De onderstaande grafiek laat de resultaten uit het onderzoek van Socialbakers zien:
Meer over Facebook hashtags
Facebook hashtags zijn geïntroduceerd in navolging van het gebruik van hashtags binnen Twitter, Tumblr en Instagram. In de onderstaande artikelen is meer te lezen over Facebook hashtags:
- 5 voordelen van Facebook hashtags voor bedrijven;
- Facebook hashtags leiden niet tot groter bereik van statusupdates;
- 5 effectieve tactieken om Facebook hashtags te gebruiken;
- Facebook hashtags brengen statusupdates bij elkaar.
Afbeelding: mikecogh / Flickr / Creative Commons