15-04-2013 / Ayman van Bregt
Eind vorig jaar publiceerde LinkedIn een overzicht met de beste LinkedIn bedrijfspagina’s van 2012. Op basis van de beste bedrijfspagina’s heeft LinkedIn aan de hand van deze bedrijfspagina’s 10 tips voor LinkedIn bedrijfspagina’s opgesteld. Deze tips kunnen beheerders van bedrijfspagina’s helpen de eigen bedrijfspagina te verbeteren. In dit artikel zijn de tien LinkedIn tips voor bedrijfspagina’s op een rij gezet.
Tien tips voor LinkedIn bedrijfspagina’s
De tien tips van LinkedIn voor het verbeteren van bedrijfspagina’s komen uit een Slideshare presentatie van LinkedIn die onderaan dit artikel is weergegeven.
- Gebruik van een omslagfoto op bedrijfspagina’s
Zet omslagfoto’s slim in om zo voor afwisseling te zorgen en te variëren, passend bij verschillende bedrijfsdoelstellingen en lopende campagnes. - Gebruik van banners op bedrijfspagina’s
Zet banners in om zo een duidelijker een gevoel over te brengen dat past bij waar het bedrijf voor staat en wil uitstralen. - Gebruik van producten en diensten op bedrijfspagina’s
Presenteer je producten en diensten op de LinkedIn bedrijfspagina en laat deze pagina niet ongevuld. - Gebruik van aanbevelingen op bedrijfspagina’s
Door producten en diensten te vermelden (zie tip 3) op de bedrijfspagina kunnen tevreden gebruikers en klanten van het bedrijf deze aanbevelen. Durf hier ook de volgers van de bedrijfspagina om te vragen. - Gebruik van updates op bedrijfspagina’s
Plaats regelmatig updates vanuit de bedrijfspagina, maar zorg wel dat deze interessant genoeg zijn voor de volgers van de pagina om te lezen. Stel jezelf bijvoorbeeld de vragen ‘Zou ik dit willen lezen?’ en ‘Waarom wil ik dit delen met de volgers van onze bedrijfspagina?’. - Gebruik van content die geplaatst wordt op bedrijfspagina’s
Aansluitend op tip 5 is het verstandig om regelmatig content te plaatsen die hoofdzakelijk aansluit bij de interesse van je doelgroep en niet alleen over het eigen bedrijf. - Maak evenementen en bijeenkomsten zichtbaar op bedrijfspagina’s
Als er evenementen of bijeenkomsten zijn die georganiseerd worden door het bedrijf, zorg dan dat je de successen hiervan zichtbaar maakt met foto’s en goede inhoudelijke artikelen. - Betrek collega’s en medewerkers bij bedrijfspagina’s
Door collega’s en medewerkers content te laten waarderen (like) en delen betrek je ze bij de bedrijfspagina en kunnen ze zorgen voor meer volgers vanuit hun eigen netwerken. - Frequentie van publiceren op bedrijfspagina’s
Blijf zichtbaar bij volgers van de bedrijfspagina door minimaal één keer per dag interessant en relevant nieuws te brengen. - Leer van volgers en verbeter activiteiten op bedrijfspagina’s
Blijf goed op de hoogte van de wensen van volgers van de bedrijfspagina door de statistieken van de LinkedIn bedrijfspagina regelmatig te bekijken en reacties op de updates goed te analyseren.
Als deze tips er toe hebben geleid dat je direct aan de slag wilt met een LinkedIn bedrijfspagina kan dit stap voor stap met behulp van de NSMA Praktijkgids LinkedIn bedrijfspagina maken.
Slideshare presentatie van LinkedIn met tips voor bedrijfspagina’s
In de onderstaande Slideshare presentatie van LinkedIn zijn de tien tips uiteengezet met daarbij ook visuele ondersteuning van de beste bedrijfspagina’s.
Meer artikelen over LinkedIn bedrijfspagina’s
Regelmatig schrijft de Nederlandse Social Media Academie over de ontwikkelingen van LinkedIn bedrijfspagina’s. Een aantal van deze artikelen staan hieronder op een rij:
- Acht tips voor effectieve statusupdates op LinkedIn bedrijfspagina’s;
- Zes tips voor het delen van bestanden via LinkedIn bedrijfspagina’s;
- De beste LinkedIn bedrijfspagina’s van 2012;
- Groepen toevoegen aan LinkedIn bedrijfspagina’s.
Aan de slag met een LinkedIn bedrijfspagina
Met meer dan 2,6 miljoen LinkedIn bedrijfspagina’s is het min of meer vanzelfsprekend om ook als bedrijf, merk of organisatie op deze manier goed zichtbaar te zijn op LinkedIn. De NSMA praktijkgids ‘LinkedIn bedrijfspagina maken’ is hét praktische stappenplan om alle mogelijkheden van een LinkedIn bedrijfspagina (LinkedIn company page) optimaal te benutten. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om je bedrijfsprofiel op LinkedIn door middel van LinkedIn Companies te maken en effectief te gebruiken.
Koop de NSMA praktijkgids ‘LinkedIn bedrijfspagina maken’ in onze webwinkel.