De ideale frequentie voor Facebook advertenties

Voor adverteerders op Facebook is één van de belangrijkste meetinstrumenten de frequentie van advertenties. Maar wanneer is de frequentie van een advertentie te hoog? In dit artikel wordt de ideale frequentie voor Facebook advertenties toegelicht.

Bedrijfspagina’s kunnen lid worden van Facebook groepen

Facebook staat het vanaf nu toe dat bedrijfspagina’s lid kunnen worden van Facebook groepen. Bedrijfspagina’s die worden toegelaten tot een Facebook groep kunnen vervolgens reageren en deelnemen aan de lopende interactie binnen de groep als pagina in plaats van persoon. 

Nieuwe tools voor mobiele video advertenties op Facebook

Recent is een nieuwe set van tools geïntroduceerd voor adverteerders gericht op het plaatsen van video advertenties op Facebook. Met deze nieuwe oplossingen kunnen marketeers hun advertentiecampagnes met video content beter creëren en afstemmen op mobiele apparaten.

Facebook past videostatistieken aan voor betere meetbaarheid

Facebook heeft verschillende aanpassingen doorgevoerd aan de videostatistieken waarmee de prestaties van video content worden gemeten. De aanpassingen worden doorgevoerd om Facebook aantrekkelijk te houden voor adverteerders en beter aan te sluiten bij het gedrag waarin video’s worden bekeken.

Nieuwe tools voor Facebook advertentiebeheer op mobiel

Facebook heeft nieuwe creatieve tools toegevoegd aan de Facebook Ads Manager app. Hiermee kunnen marketeers hun advertentiecampagnes beter creëren en beheren vanaf hun mobiele telefoon. In dit artikel worden de nieuwe tools voor het Facebook advertentiebeheer op mobiel toegelicht. 

Infographic: 7 voordelen van video ondertiteling op social media

Bij video’s op social media is niet alleen de video zelf, maar ook de ondertiteling van belang. Het toevoegen van ondertiteling aan video op social media kan grote impact hebben op de prestaties van de video. In dit artikel worden 7 voordelen van video ondertiteling op social media op een rij gezet.

De groei en kansen van chatgesprekken volgens Facebook

In toenemende mate vinden interacties op social media plaats via chatgesprekken zoals op WhatsApp en Facebook Messenger, dan via openbare netwerken. Inmiddels verstuurt 78% van de smartphone gebruikers wereldwijd minstens een keer per maand een berichtje via Facebook Messenger.

Daling verkeer vanuit Facebook zet door in eerste halfjaar 2018

De aanpassingen aan het Facebook nieuwsoverzicht begin dit jaar hebben een zichtbare impact op het verkeer naar externe websites. Aan de hand van data door Parse.ly, een bedrijf dat het webverkeer meet van duizenden websites, is een verdere daling merkbaar in verkeer vanuit Facebook.

Nieuwe tools voor vermindering nepnieuws op Facebook

Facebook heeft aangekondigd nieuwe tools te lanceren om de verspreiding van nepnieuws op Facebook verder terug te brengen. Zo is er een video met uitleg over de werkzaamheden en processen van Facebook en een nieuwe website met uitleg over de samenstelling van het nieuwsoverzicht.