02/08/2019 Martijn Baten Facebook wijzigt mobiele advertenties vanaf half augustus Facebook kondigt aan dat vanaf 19 augustus de afmetingen voor mobiele advertenties in het nieuwsoverzicht gewijzigd worden. De wijziging wordt doorgevoerd om advertenties beter af te stemmen met de vormgeving van het nieuwe design van Facebook dat eerder dit jaar werd geïntroduceerd. Lees meer
23/07/2019 Martijn Baten Een gepubliceerd Facebook bericht bewerken Het kan goed voorkomen dat er een bericht op Facebook wordt geplaatst waarbij de link in de beschrijving is vergeten of dat er een woord verkeerd is gespeld. Gelukkig kan een bericht op Facebook ook na publicatie nog worden aangepast. Lees meer
19/07/2019 Martijn Baten Facebook nieuwsoverzicht aangepast voor misleidende gezondheidsclaims Met regelmaat verschijnen op social media advertenties over wondermiddelen voor bijvoorbeeld gewichtsverlies, kaalheid en andere gezondheidsdoelen. Deze advertenties zijn Facebook voor lange tijd een doorn in het oog voor vertrouwen onder gebruikers en een prettige gebruikservaring. Lees meer
08/07/2019 Martijn Baten Facebook voegt badges voor topfans toe aan bedrijfspagina’s Facebook maakt het voor bedrijfspagina’s mogelijk om updates te delen die specifiek gericht zijn op hun top-fans. Gebruikers worden topfans van een Facebook bedrijfspagina door video’s van de pagina te bekijken, de inhoud van de pagina leuk te vinden of opmerkingen erbij te plaatsen. Lees meer
01/07/2019 Martijn Baten Facebook gaat informatie van bedrijfspagina’s verwijderen Facebook kondigt in een nieuwe update aan dat vanaf augustus verschillende velden om informatie over het bedrijf te delen op bedrijfspagina’s, verwijderd worden. Hiermee wil Facebook bedrijven erop attenderen om deze informatie een andere plek op de bedrijfspagina te geven. Lees meer
21/06/2019 Martijn Baten Facebook rangschikt reacties onder berichten op populariteit Facebook heeft het algoritme aangepast dat bepaalt welke reacties een zichtbare plek onder een bericht verdienen. De update zorgt ervoor dat gebruikers de meest relevante reacties op berichten te zien krijgen. Lees meer
17/06/2019 Martijn Baten De belangrijkste video trends op Facebook in 2019 Video overtreft andere content op social media wanneer het gaat om bereik en interactie. Voor bedrijven is het daarom een belangrijke overweging om gebruik te maken van video. Recent is een studie uitgevoerd op basis van meer dan 9 miljoen video’s op Facebook. Lees meer
11/06/2019 Martijn Baten Opnieuw updates voor een persoonlijker Facebook nieuwsoverzicht Na de aankondiging van updates aan het algoritme dat het Facebook nieuwsoverzicht samenstelt eerder deze maand, worden de updates uitgebreid. Met de aanpassingen wil Facebook het nieuwsoverzicht personaliseren door signalen toe te voegen. Lees meer
03/06/2019 Martijn Baten Effectieve Facebook advertenties in het nieuwsoverzicht en stories Onlangs heeft Facebook tips en adviezen gedeeld om bedrijven te helpen bij het maken van effectieve advertenties voor het nieuwsoverzicht en stories. Het online sociale netwerk geeft tips voor het vertonen van advertenties in het nieuwsoverzicht, gesponsorde berichten en stories. Lees meer
24/05/2019 Martijn Baten Facebook nieuwsoverzicht wordt persoonlijker door updates Door het algoritme dat het Facebook nieuwsoverzicht samenstelt aan te passen wil het online sociale netwerk de startpagina verder personaliseren. Zo worden door de nieuwe aanpassingen meer berichten van ‘beste vrienden’ getoond en berichten met links die gebruikers vermoedelijk interessant vinden. Lees meer