29-03-2017 / Ayman van Bregt

Het aantal bekeken video’s op Twitter blijft doorgroeien en wordt voor bedrijven, uitgevers en adverteerders hiermee steeds belangrijker. Voor uitgevers introduceert Twitter daarom de mogelijkheid om geld te verdienen met pre-roll videoadvertenties op Periscope. Adverteerders kunnen op hun beurt via deze manier de zichtbaarheid vergroten via de videocontent van anderen (vergelijkbaar met YouTube). In dit artikel wordt de introductie van videoadvertenties op Periscope toegelicht.

Twitter introduceert videoadvertenties op Periscope

De nieuwe pre-roll videoadvertenties maken het voor merken mogelijk om vanuit de inhoud via relevante videocontent zichtbaar te worden. Hiervoor maakt Twitter gebruik van het eigen Amplify-platform. De werking van advertenties is identiek aan de huidige videobeleving. Op het moment dat een Twitter-gebruiker door de tijdlijn beweegt, en een video wil bekijken, dan krijgt de gebruiker eerst een korte advertentie te zien. De pre-roll advertenties werken ook bij live-video uitzendingen op Periscope.

Uitgevers en makers van videocontent krijgen met de nieuwe advertenties een extra mogelijkheid om inkomsten te genereren. Makers en adverteerders die de mogelijkheden van pre-roll advertenties op Periscope willen benutten, kunnen dit regelen via het Amplify-platform. Er zijn specifieke pakketten beschikbaar die op dit moment alleen beschikbaar zijn voor geselecteerde adverteerders. In de nabije toekomst worden de advertentiemogelijkheid breder beschikbaar. Geïnteresseerden kunnen nu ook al contact opnemen met Twitter om deze interesse aan te geven.