31-08-2016 / Ayman van Bregt

Twitter start met de Twitter Media Studio om alle mediavormen van een Twitter-account zoals afbeeldingen, video’s en GIFs te bundelen. De website is een vervanging voor video.twitter.com en moet het eenvoudiger maken voor bedrijven en adverteerders om media te delen op Twitter. In dit artikel worden de mogelijkheden van de Twitter Media Studio toegelicht.

Twitter start met Twitter Media Studio

Twitter introduceerde in juni diverse nieuwe mogelijkheden met video op Twitter. Media Studio brengt de mogelijkheden naar een hoger niveau door de wijze waarop bedrijven video, afbeeldingen en GIFs naar Twitter kunnen uploaden, managen en publiceren. Twitter Media Studio vervangt video.twitter.com en biedt de volgende functionaliteiten:

  • Alle visuele media (afbeeldingen, gif’s en video’s) zijn beschikbaar op één plek;
  • Tweets met video’s kunnen ingepland worden ook in samenwerking met andere teamleden of collega’s;
  • Nieuwe instellingen die het mogelijk maken om tussen verschillende Twitter accounts snel te wisselen en snel inzicht te krijgen;
  • Een betere uploadervaring en doorloopsnelheid.

Met de introductie van Media Studio stelt Twitter de verdienmogelijkheden (Twitter Amplify) met video op Twitter voor een breder publiek beschikbaar. Twitter Amplify is beschikbaar voor goedgekeurde videomakers in de Verenigde Staten. Video-uitgevers en -makers van buiten de Verenigde Staten kunnen gebruik maken van Niche. Niche werd in 2015 door Twitter overgenomen en werkt met 35.000 videomakers wereldwijd al samen.

Toegang tot Twitter Media Studio krijgen videomakers via studio.twitter.com. Geïnteresseerden in Niche kunnen zich aanmelden via Niche.co.