07-06-2017 / Ayman van Bregt

Twitter biedt via het analytics-dashboard inzicht in de effectiviteit van tweets. Gebaseerd op deze inzichten is het mogelijk om de eigen tweets te verbeteren, bijvoorbeeld voor meer interactie. In dit artikel staan tips op een rij om de interactie aan de hand van de inzichten van Twitter Analytics te verbeteren.

Verbeter de interactie met Twitter analytics

Twitter biedt voor  bedrijven goede mogelijkheden om klantenservice te verlenen. Interactie is hierbij van groot belang, wat ook terugkomt in de meeste functies van Twitter. Om de interactie te verbeteren zijn de inzichten die via Twitter analytics gevonden kunnen worden, zeer waardevol. Op deze manier kan aan de hand van onderbouwing van statistieken en data bepaald worden welke behoefte gebruikers hebben.

In de basis zijn er drie meetinstrumenten die interessant zijn om op te sturen:

  • Interactieratio (engagement rate);
  • Groei in volgers (follower growth);
  • Kliks op links in tweets (link clicks).

Aan de hand van de inzichten kan er worden bepaald op welke wijze de volgende activiteiten verbeterd kunnen worden:

  • Het moment waarop een tweet geplaatst wordt;
  • Het type content dat geplaatst wordt;
  • Het type tweet (opbouw van de tweet, interactievorm, frequentie etc.).

De onderstaande infographic van Surepayroll biedt nog meer inzichten en tips hoe de interactie met Twitter analytics verbeterd kan worden:

Verbeter de interactie met Twitter analytics

 

Meer leren over Twitter en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.