
05-07-2013 / Martijn Baten
Beheerders van Facebook bedrijfspagina’s kunnen sinds kort bij het delen van een link via een statusupdate, een afbeelding uploaden. Facebook laat automatisch, bij het delen van een link naar een website, de afbeeldingen zien die op de pagina achter de link. Bij enkele websites blijkt echter het ‘ophalen’ van afbeeldingen soms niet goed te werken. Om updates er wel visueel aantrekkelijker uit te laten zien, heeft Facebook voor beheerders de optie toegevoegd om zelf een afbeelding bij een statusupdate te kunnen uploaden.
Het toevoegen van de nieuwe optie biedt beheerders van bedrijfspagina’s de ruimte om zelf te bepalen welke afbeelding er zichtbaar is als voorvertoning van een link. Het toevoegen van een afbeelding is mogelijk nadat de link aan de statusupdate is toegevoegd. Vervolgens kun je kiezen voor de optie ‘Afbeelding uploaden’ en een afbeelding toevoegen vanaf je computer. De stappen hierna zijn ongewijzigd voor het plaatsen van de statusupdate.
Meer over statusupdates op Facebook bedrijfspagina’s
Regelmatig schrijft de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) over Facebook bedrijfspagina’s en de mogelijkheden rond het plaatsen van statusupdates. De onderstaande, recent verschenen, artikelen kunnen helpen bij het meer halen uit statusupdates op Facebook bedrijfspagina’s.