Winkelmogelijkheden via Instagram Stories

Instagram heeft de winkelmogelijkheden uitgebreid voor bedrijven. Gebruikers kunnen eenvoudiger aankopen doen direct vanuit Instagram doordat de winkelfunctie vanaf nu ook opgenomen kan worden in Stories. In dit artikel worden de mogelijkheden van winkelen via Instagram Stories verder toegelicht.

Winkelmogelijkheden via Instagram Stories

In maart van dit jaar werd het voor bedrijven beschikbaar gemaakt om aankopen te stimuleren via Instagram in de reguliere tijdlijn. De mogelijkheden om te winkelen zijn nu verder uitgebreid naar Instagram Stories na een test met een aantal bedrijven en merken.

Meer dan 90 miljoen Instagram accounts maken maandelijks gebruik van de shopping tag-functie. Alle bedrijven die gebruik maken van de Instagram shopping-functie hebben nu toegang tot de winkelmogelijkheden via Instagram Stories. De shopping-functie via Instagram Stories moet het voor gebruikers nog makkelijker maken om snel producten te bekijken en aan te schaffen. Instagram breidt de functie uit omdat het gebruik van Instagram Stories sterk groeit. Meer dan 400 miljoen Instagram accounts maken dagelijks gebruik van de functie. Bedrijven kunnen een zogenoemde ‘product sticker’ toevoegen aan een Instagram Story met tekst en een zelfgekozen kleur. Gebruikers die op de sticker klikken worden direct naar de productpagina met details gebracht voor verdere oriëntatie en de mogelijkheid om het product aan te schaffen. De onderstaande afbeelding geeft inzicht in de nieuwe winkelfunctie:

Winkelmogelijkheden via Instagram Stories met productstickers

Instagram start naast de introductie van de shopping-functie in Instagram Stories ook met een pilot voor de Explore-functie. Meer dan 200 miljoen Instagram gebruikers bezoeken dagelijks de Explore-functie. Content met shopping-tags zal in de pilot zichtbaar zijn en daarnaast is er een specifiek ‘shopping’-kanaal dat zichtbaar is voor gebruikers.
Alle mogelijkheden om te winkelen via Instagram staan toegelicht op de ‘Shopping on Instagram-pagina‘. Bedrijven en merken die gebruik willen maken van de winkelmogelijkheden op Instagram hebben een Instagram Business account nodig.

Meer leren over Instagram en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.