10-01-2014 / Martijn Baten

Facebook bedrijfspagina

Facebook bedrijfspagina’s stellen bedrijven in staat om via het online sociale netwerk geïnteresseerde gebruikers aan zich te binden en te informeren. De mogelijkheden van een Facebook bedrijfspagina zijn uiteenlopend en hierdoor is het soms moeilijk om het maximale uit een Facebook bedrijfspagina te halen. De website lyubcho.com heeft een infographic gemaakt met 20 tips om meer uit een Facebook bedrijfspagina te halen. In dit artikel lichten we een aantal van deze tips toe.

Geef voldoende informatie over je bedrijf

Facebook bedrijfspagina’s bieden de ruimte om algemene en praktische informatie te geven over je bedrijf. Denk hierbij aan een korte beschrijving van je producten of diensten, contactgegevens en adres van je bedrijf en url naar de bedrijfswebsite. Ook kun je op het informatie tabblad van een Facebook bedrijfspagina een missie en visie van je bedrijf delen. Het is aan te bevelen om deze informatie vindbaar te maken voor bezoekers van je pagina en daarnaast is het ook relevant voor Facebook Graph Search. In het artikel ‘Optimaliseer bedrijfspagina’s voor Facebook Graph Search‘ kun je hier meer over lezen.

Kies voor passende afbeeldingen

Een passende omslagfoto en profielfoto op een Facebook bedrijfspagina zijn belangrijk voor de visuele herkenning van je pagina. Een omslagfoto op een bedrijfspagina biedt de mogelijkheid om je bedrijf visueel te presenteren. Uit onderzoek blijkt dat bezoekers van een bedrijfspagina als eerste kijken naar de omslagfoto. Hou wel rekening bij het maken van een omslagfoto met de regels die Facebook hiervoor stelt. In het artikel ‘Richtlijnen voor omslagfoto op Facebook bedrijfspagina’s aangepast‘ kun je hier meer over lezen. Ook de profielfoto is een belangrijk element van een Facebook bedrijfspagina. Deze verschijnt bijvoorbeeld in het nieuwsoverzicht van gebruikers naast de updates die worden geplaatst.

Korte en visuele updates trekken meer aandacht

Hou bij plaatsen van updates vanaf je Facebook bedrijfspagina rekening met de lengte van het bericht. Zorg er bij voorkeur voor dat publicaties kort, nauwkeurig en duidelijk zijn. Fans hebben vaak geen behoefte aan lange updates die veel tijd kosten om te bekijken. Het gebruik van afbeeldingen kan hier bijvoorbeeld bij helpen. In het artikel ‘10 tips voor betere Facebook statusupdates‘ worden meer tips gegeven voor het plaatsen van betere Facebook updates.

Facebook bedrijfspagina’s uitlichten met advertenties

Het adverteren op Facebook kan een aantrekkelijke optie zijn om de zichtbaarheid van je bedrijfspagina in korte tijd te vergroten. Het Facebook nieuwsoverzicht geeft in toenemende mate ruimte aan adverteerders. Start een advertentiecampagne door eerst het doel goed helder te hebben. Wil je bijvoorbeeld het aantal fans vergroten of liever de interactie rond updates doen toenemen? Voor verschillende doelstellingen biedt Facebook een passende optie om te adverteren.

Infographic: 20 tips voor je Facebook bedrijfspagina

Hieronder is de volledige infographic met 20 tips voor Facebook bedrijfspagina’s van de website lyubcho.com te bekijken:

20 tips voor Facebook bedrijfspagina's

Tip: NSMA Whitepaper: 10 tips voor effectieve bedrijfspagina’s

NSMA-Whitepaper-10-tips-voor-effectieve-Facebook-bedrijfspaginas-724x1024De Nederlandse Social Media Academie heeft een whitepaper samengesteld met 10 tips om effectiever gebruik te maken van Facebook bedrijfspagina’s. In de whitepaper vind je tips over o.a. het stellen van doelstellingen, plaatsen van statusupdates en het bekijken van de statistieken. Je kunt deze whitepaper gratis aanvragen via deze pagina.