14-11-2016 / Ayman van Bregt

In toenemende mate publiceren gebruikers content op LinkedIn vanwege de verschillende voordelen die dit biedt. Door het plaatsen en delen van content op LinkedIn kunnen bedrijven en professionals zichtbaar worden bij hun doelgroep. Dit artikel geeft drie tips voor het optimaliseren van content op LinkedIn.

3 tips voor optimalisatie van content op LinkedIn

Over het schrijven van content voor publicatie op LinkedIn zijn tal van tips te vinden. Maar nadat de content op LinkedIn is gepubliceerd start eigenlijk pas het echte werk. Heb je voldoende inzicht in wat het bereik is van het artikel en of het door de juiste mensen wordt gelezen? LinkedIn geeft gebruikers de volgende tips voor mensen die hier meer inzicht in willen krijgen:

Over het schrijven en plaatsen van blogs op LinkedIn zijn tal van tips te vinden. Maar nadat de content op LinkedIn is gedeeld start eigenlijk pas het echte werk. Heb je voldoende inzicht in wat het bereik is van het artikel en of het door de juiste mensen wordt gelezen? LinkedIn geeft gebruikers de volgende tips voor mensen die hun content willen optimaliseren:

  • Gebruik van multimedia om content op te laten vallen
    LinkedIn heeft de interface voor het publiceren van content op LinkedIn aangepast. Het is nu mogelijk om multimedia eenvoudiger toe te voegen in berichten zoals afbeeldingen, podcasts, slides en video’s. Uit onderzoek blijkt dat artikelen op LinkedIn met een afbeelding tot 94% meer bereik realiseert. Multimedia kan aan een blog worden toegevoegd door het multimedia-icoon aan te klikken zoals is te zien in onderstaande afbeelding:Drie tips om content op Linkedin-te-optimaliseren-multimedia-in-content-op-linkedin
  • Hashtags in content op LinkedIn zorgen voor zichtbaarheid
    Net als bij Facebook en Twitter kunnen gebruikers hashtags toevoegen in de LinkedIn-content. LinkedIn gebruikers die zoeken op LinkedIn kunnen met behulp van de hashtag op deze manier ook artikelen ontdekken van mensen die niet tot het LinkedIn netwerk behoren.
  • Inzichten monitoren
    LinkedIn heeft de functie ‘Audience insights‘ vernieuwd.  Via de mobiele LinkedIn apps en desktop is het mogelijk om meer inzicht te krijgen in wie de content op LinkedIn heeft bekeken of artikelen heeft gedeeld. In de mobiele LinkedIn app is deze functie te vinden onder de ‘Me’ knop.

 

Met ongeveer 3 miljoen gebruikers die content publiceren en vele miljoenen gebruikers die de content delen, is LinkedIn het platform voor professionals die hun kennis zichtbaar willen maken en delen met hun zakelijke netwerk.