Advertentiemogelijkheden uitgebreid naar Facebook Messenger

Facebook is begonnen met de uitbreiding van advertentiemogelijkheden naar het startscherm van Facebook Messenger. Het startscherm biedt een overzicht van de meest recente Facebook gesprekken met vrienden of bedrijven en is dus voor bedrijven een relevante plek om onder de aandacht van klanten te komen. In dit artikel worden de advertentiemogelijkheden voor Facebook Messenger toegelicht.

Advertentiemogelijkheden uitgebreid naar Facebook Messenger

Met 1,2 miljard actieve gebruikers heeft Facebook Messenger een groot bereik, wat de chat-app interessant maakt voor veel adverteerders. In januari werd begonnen met het testen van advertenties in het hoofdscherm van Facebook Messenger in Australië en Thailand.De advertenties worden weergegeven als chatgesprekken met het adverterende bedrijf. Waarschijnlijk kunnen alle adverteerders tegen het einde van het jaar de nieuwe functie wereldwijd benutten. In Nederlands hebben adverteerders al toegang tot de mogelijkheid.

Facebook Messenger advertenties
Met deze nieuwe functie kunnen adverteerders hun advertenties ook vertonen binnen de omgeving van Messenger. Zo kunnen er bijvoorbeeld call-to-actions als “Verstuur bericht” worden gekozen om een direct chatgesprek met het bedrijf te stimuleren. Net als bij overige Facebook advertenties hebben bedrijven hierbij de opties om de advertentie op een specifieke doelgroep te richten.

Het verbinden van gebruikers en bedrijven
Door advertenties langzaam ook op Facebook Messenger te introduceren, brengt dit het online sociale netwerk dichterbij het doel om de 1,2 miljard gebruikers met de 70 miljoen bedrijven die actief zijn op Facebook te verbinden. De advertenties zullen wel duidelijk herkenbaar zijn als gesponsorde berichten, waardoor de kans groot is dat de Facebook Messenger gebruikers de advertenties als reclame en niet als persoonlijke gesprekken zullen ervaren.

Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.