30-03-2012 / Martijn Baten

De nieuwe Facebook bedrijfspagina's

Vanaf vandaag is Timeline de nieuwe standaard voor Facebook bedrijfspagina’s. De online tool SimplyMeasured heeft de impact onderzocht van de nieuwe bedrijfspagina’s op basis van 15 pagina’s uit verschillende sectoren. Hieruit blijkt dat de betrokkenheid met de komst van de nieuwe bedrijfspagina’s sterk is gegroeid. In dit artikel zetten we de belangrijkste bevindingen op een rij.

Meer interactie rond geplaatste statusupdates

Als er naar de verschillen wordt gekeken tussen een periode voor de nieuwe bedrijfspagina’s en erna, dan valt uit het onderzoek te concluderen dat de ‘betrokkenheid’ van fans is toegenomen. Onder ‘betrokkenheid’ wordt de interactie rond de bedrijfspagina en statusupdates bedoeld in de vorm van likes, reacties en gedeelde updates.

De algemene betrokkenheid is gestegen met 14 procent. Interessanter is om te kijken naar de cijfers van de betrokkenheid van geplaatste statusupdates. Tekstupdates genereren 46 procent meer betrokkenheid en statusupdates die een video of foto bevatten groeien met 65 procent meer interactie ten opzichte van voor de timeline-uitrol.

Engagement op de nieuwe Facebook bedrijfspagina's

In de onderstaande afbeelding is de interactie op de verschillende type statusupdates vergeleken met een periode voor de Timeline. Uit de grafiek is af te lezen dat voornamelijk afbeeldingen en video een sterke groei hebben doorgemaakt. Mede door de mogelijkheden die Facebook Timeline voor deze vormen van content biedt, is dit een logische ontwikkeling te noemen.

De engagement op de verschillende vormen van content

Het onderzoek van Simply Measured geeft aan dat de nieuwe Facebook bedrijfspagina’s mooie kansen bieden om nog beter te werken aan de ‘betrokkenheid’ van je fans. Wil je hier meer over weten, in de artikelen ‘64 Handige tips voor meer betrokkenheid op een Facebook bedrijfspagina‘ en ‘Hoe kun je een Facebook fan meer betrekken via je bedrijfspagina?‘ kun je hier handige tips voor vinden.

Op de hoogte blijven met de NSMA

Binnenkort zal de Nederlandse Social Media Academie het cursusmateriaal aanpassen naar de nieuwe bedrijfspagina’s. De afgelopen weken besteedden we al ruimschoots aandacht aan de nieuwe bedrijfspagina’s. In deze artikelen kun je meer lezen over de mogelijkheden en het werken met de nieuwe bedrijfspagina’s: