02-09-2016 / Martijn Baten

Facebook biedt met de Facebook Business Manager een oplossing voor bedrijven die verschillende bedrijfspagina’s en advertentie-accounts willen managen via één plek. Medewerkers kunnen via de tool toegang krijgen tot de onderdelen waar zijn verantwoordelijk voor zijn op basis van hun e-mailadres. Dit artikel geeft inzicht in hoe de Facebook Business Manager gebruikt kan worden.

Facebook Business Manager voor beginners

In het voorjaar van 2014 werd de Facebook Business Manager geïntroduceerd voor alle gebruikers. Met deze oplossing kunnen bedrijven en organisaties de verschillende Facebook activiteiten, pagina’s en advertentie-accounts beheren vanuit één plek. Groot voordeel is dat partners en collega’s toegevoegd kunnen worden aan de hand van een e-mailadres in plaats van deze eerst toe te voegen aan het eigen Facebook profiel. Op de wijze kunnen bedrijven eenvoudig overzicht houden wie toegang heeft tot de Facebook bedrijfspagina of advertentie-account. Gebruikers kunnen ook ontkoppeld worden wanneer de toegang niet meer nodig is.

In het kort kan de Facebook Business Manager worden gebruikt voor:

  • Het managen van verschillende Facebook bedrijfspagina’s en advertentie-accounts;
  • Het samenwerken met een bureau of partner;
  • Het managen van beheerdersrollen voor verschillende personen en rollen;
  • Het indienden van een verzoek om andere Facebook bedrijfspagina’s of advertentie-accounts te beheren.

 

Facebook gebruikers kunnen starten met de Facebook Business Manager via business.facebook.com. Door in te loggen met het eigen Facebook-account kan een nieuw bedrijfsaccount aangemaakt worden. Het is mogelijk om voor meerdere bedrijven een account aan te maken, deze kunnen naast elkaar worden gebruikt. Onderstaande infographic van Slidegenius laat stap voor stap zien hoe gestart kan worden met het gebruik van de Facebook Business Manager:

Facebook Business Manager voor beginners