19-07-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn heeft via haar officiële blog laten weten dat de homepagina van LinkedIn een nieuw design krijgt. Behalve een nieuw uiterlijk zullen er dit jaar ook vele nieuwe functies worden toegevoegd aan de homepagina. LinkedIn wil het sociale aspect van het online sociale netwerk voor professionals meer ontwikkelen zodat gebruikers makkelijker toegang hebben tot relevante informatie. Onlangs kreeg de nieuwssectie van LinkedIn (LinkedIn Today) ook een nieuw design en werd het virale effect van artikelen vergroot. Het lijkt er op dat LinkedIn de activiteit van gebruikers wil stimuleren. De komende weken wordt het nieuwe design van de homepagina uitgerold onder alle profielen.

Nieuwer, simpeler, moderner

Het design van de toekomstige homepagina is nieuwer, simpeler en moderner. Het uiterlijk van de pagina is strak waardoor navigeren en informatie ‘scannen’ makkelijker wordt. De manier waarop statusupdates worden weergegeven, is een stuk visueler en het overzicht is een ‘stream’ die zichzelf constant ververst. De belangrijkste statusupdates worden voortaan bovenaan de stream getoond. Het algoritme dat vaststelt welke content hoger wordt geplaatst dan andere is (nog) niet bekend, maar waarschijnlijk is dit gebaseerd op een combinatie van de informatie op je profiel en de mate waarin de content populair is bij je LinkedIn connecties. Dit is vergelijkbaar met de manier waarop bij Facebook de zichtbaarheid van content tot stand komt. Verder wordt het makkelijker om op statusupdates te reageren. Dit heeft als doel de interactie tussen gebruikers van LinkedIn te stimuleren. Hieronder is een voorbeeld gegeven van hoe de nieuwe LinkedIn homepagina er uit gaat zien:

Op de hoogte blijven

De Nederlandse Social Media Academie (NSMA) houdt je via de tips & tricks op de hoogte van de veranderingen en nieuwe functies die LinkedIn de komende maanden gaat doorvoeren. Wil je niks missen, dan kun je alle tips & tricks ook volgen via Twitter en Facebook.