Het nieuwe design van LinkedIn profielen

Het design van LinkedIn profielen is vernieuwd. Eerder werden er al veranderingen doorgevoerd in het uiterlijk van LinkedIn Today en de Home pagina. LinkedIn wil de ervaring van het online sociale netwerk voor professionals verbeteren door het design aan te passen en in de nabije toekomst nieuwe functies te lanceren. Hieronder wordt op een rij gezet op welke manier de LinkedIn profielen zijn veranderd:

Grotere profielfoto

In het nieuwe design van LinkedIn profielen is er meer ruimte voor de profielfoto. De getoonde foto is een stuk groter dan voorheen wat het belang van een goede profielfoto benadrukt. Het ontbreken van een profielfoto zorgt ervoor dat een LinkedIn profiel er met het nieuwe design erg kaal uit ziet.

Meer informatie

In tegenstelling tot de ‘oude’ profielen, worden functies en opleidingen achter elkaar weergegeven in plaats van onder elkaar. Dit zorgt ervoor dat er meer informatie op een kleine ruimte wordt getoond.

Verborgen contactgegevens

Het is mogelijk om contactgegevens aan een LinkedIn profiel toe te voegen zoals websites (maximaal drie), een Twitter-account en/of een e-mailadres. Voorheen waren deze contactgegevens direct zichtbaar. Bij het nieuwe design worden de contactgegevens pas zichtbaar als er op ‘Contact Info’ wordt geklikt.

Contact leggen

Aanvankelijk van de manier waarop LinkedIn-gebruikers hun contact-voorkeuren hebben ingesteld, is het mogelijk om door middel van grote knoppen contact te leggen. Dit kan een connectie verzoek zijn (‘Connect’), maar bijvoorbeeld ook het sturen van een InMail.

Bij huidige connecties is er een grote knop zichtbaar waarmee een privébericht kan worden gestuurd naar deze persoon (‘Send a message’).

Opties op een rij

Door op het pijl-icoon te klikken, verschijnt er een lijst met opties die je kunt uitvoeren in relatie tot het profiel dat je bekijkt:

  • Suggest a profile update: Door middel van een privébericht suggesties geven om het profiel te verbeteren;
  • Recommend: Een aanbeveling schrijven;
  • Find references: Referenties vinden voor deze persoon (niet mogelijk met een gratis account);
  • Share: Dit profiel delen met connecties;
  • Export to PDF: Dit profiel opslaan in PDF-vorm;
  • Save: Dit profiel opslaan (niet mogelijk met een gratis account);
  • Flag: Dit profiel melden bij LinkedIn, bijvoorbeeld omdat het een commercieel account is dat spam verstuurt.