08-11-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn heeft aangekondigd dat de mogelijkheid om evenementen te plaatsen stopt op 26 november 2012. Als reden wordt gegeven dat de Events-functie momenteel niet voldoet aan de kwaliteitseisen van LinkedIn. Er is besloten om helemaal te stoppen met de functie zodat de tijd en middelen die vrijkomen geïnvesteerd kunnen worden in het bouwen en optimaliseren van andere diensten. Dit houdt in dat het vanaf 26 november niet meer mogelijk is om evenementen aan te maken of aan te geven dat je aanwezig bent.

3 manieren om evenementen te delen op LinkedIn

Wanneer de mogelijkheid om evenementen te plaatsen verdwijnt, is het mogelijk om op andere manieren mensen via LinkedIn op de hoogte te stellen van gebeurtenissen zoals (onder andere) netwerkbijeenkomsten of seminars. Hieronder staan drie alternatieve manieren op een rij:

  1. Kondig het evenement aan via een statusupdate. Omdat je de update niet meer kunt koppelen aan de Events-funtie, is het aan te raden om een externe applicatie of website te gebruiken voor het verstrekken van informatie over het evenement. Zorg ervoor dat de update die je plaatst aantrekkelijk is zodat het eerder opvalt in het nieuwsoverzicht van connecties;
  2. Deel het evenement in LinkedIn groepen. Houdt er wel rekening mee dat het delen van een evenement een relevante toevoeging moet zijn voor de groep.  Deel het evenement bij voorkeur in groepen waarin je vaker actief bent en waarde toevoegt;
  3. Plaats de aankondiging voor het evenement aan als statusupdate van een bedrijfspagina die je beheert. Ook hier geldt dat een aantrekkelijke update eerder zal opvallen. Wanneer het een bedrijfspagina met veel volgers betreft, kan er zelf worden gekozen om de update te delen met een specifieke doelgroep.