24-01-2013 / Stefan Mooren

LinkedIn skills - 2013 Gebruikers van LinkedIn willen in 2013 investeren in het leren van nieuwe vaardigheden. Dit blijkt uit onderzoek dat LinkedIn uitvoerde onder meer dan 7100 respondenten die afkomstig zijn uit verschillende landen. Tijdens het onderzoek is gekeken naar de professionele doelen van de respondenten voor 2013. Hierbij werd het leren van nieuwe vaardigheden vaker genoemd dan bijvoorbeeld het vinden van een nieuwe baan.

Professionele doelen

Het onderzoek van LinkedIn laat zien dat maar liefst 74% van de respondenten zichzelf een doel hadden gesteld voor 2012. Van deze groep geeft 56% aan deze doelen ook te hebben gehaald. Voor 2013 heeft het merendeel van de respondenten als doel nieuwe vaardigheden aan te leren. Dit meest populaire doel wordt gevolgd door uitbreiding van het zakelijke netwerk, het vinden van een nieuwe baan, loonsverhoging of een promotie. Wanneer er wordt gekeken naar de afkomst van de respondenten, blijkt dat er in sommige landen ook andere populaire doelen worden nagestreefd. Zo wil 37% van de respondenten uit Indonesië vooral een eigen bedrijf oprichten en wil 34% van de Indiase respondenten zelfverzekerder zijn tijdens vergaderingen.

Infographic: LinkedIn – New skills in the new year

De resultaten van het onderzoek zijn verwerkt in een infographic die hieronder is weergegeven:

3 tips voor nieuwe vaardigheden in 2013

Om professionals te helpen bij het leren van nieuwe vaardigheden en deze te profileren via LinkedIn, zijn hieronder drie tips op een rij gezet:

  1. Ontdek relevante vaardigheden: Het is dankzij de functie LinkedIn Skills mogelijk om te ontdekken wat relevante vaardigheden zijn binnen een specifiek interessegebied. In het artikel: Ontdek meer over LinkedIn Skills is hier meer over te vinden;
  2. Krijg endorsements voor vaardigheden: Door middel van endorsements kunnen LinkedIn-gebruikers de vaardigheden van andere professionals een waardering geven. Deze functie is erg populair. In het artikel: 10 miljoen LinkedIn Endorsements per dag worden tips gegeven voor het zorgvuldig omgaan met deze functie;
  3. Het leren van social media vaardigheden: De Nederlandse Social Media Academie (NSMA) organiseert binnenkort Social Media Sessies waarmee professionals hun vaardigheden omtrent social media kunnen aanscherpen. Er worden sessies gegeven over het bouwen aan bereik en interactie, maar ook over het genereren van leads en conversie. Geïnteresseerden kunnen meer informatie bekijken via de volgende link: www.socialmediaacademie.nl/cursussen/social-media-sessies/