25-11-2013 / Ayman van Bregt

LinkedIn introduceert Showcase pagina's voor bedrijven om merken beter tot leven te brengenLinkedIn introduceert een nieuwe functie voor organisaties waarmee afzonderlijke merken beter gepresenteerd kunnen worden door middel van LinkedIn Showcase Pages. De LinkedIn Showcase Pagina’s zijn een onderdeel van de LinkedIn bedrijfspagina’s, maar dan specifiek gericht op merken van een organisatie of bedrijf. In dit artikel een overzicht van de mogelijkheden van de LinkedIn Showcase Pagina’s.

Breng merken van een organisatie tot leven met LinkedIn Showcase Pagina’s

Wereldwijd hebben al meer dan 3 miljoen bedrijven een LinkedIn bedrijfspagina (waarvan in Nederland meer dan 116.000 bedrijven). Met de Showcase pagina’s kunnen bedrijven op LinkedIn per merk, campagne, initiatief of andere specifieke insteek een pagina creëren. Op deze manier kunnen bedrijven en organisaties met verschillende doelgroepen zich specifiek richten op de behoeften en wensen van de doelgroep met bijpassende (en gerichte) communicatie. LinkedIn-gebruikers kunnen net als bij de LinkedIn bedrijfspagina een LinkedIn Showcase Pagina volgen en de updates in het nieuwsoverzicht op de startpagina van LinkedIn zien.

De werking van LinkedIn Showcase Pagina’s voor bedrijven

Beheerders van een LinkedIn bedrijfspagina kunnen LinkedIn Showcase pagina’s aanmaken en andere beheerders rechten geven om deze Showcase pagina’s te managen. LinkedIn wil bedrijven en organisaties met de LinkedIn Showcase pagina’s de mogelijkheid geven om meer gericht te kunnen communiceren met specifieke doelgroepen en interactie te stimuleren. Om de impact van de LinkedIn Showcase Pagina te kunnen volgen biedt LinkedIn ook statistieken en analysetools. Het is ook mogelijk om de LinkedIn Showcase Pagina te promoten via LinkedIn met behulp van ‘Sponsored Updates‘.

Alle informatie over de LinkedIn Showcase Pagina’s is te vinden in de onderstaande Slideshare-presentatie van LinkedIn: