24-08-2011 / Ayman van Bregt
Na de berichten ‘Meer impact op Twitter te realiseren met jouw Tweets‘ en ‘Het beste moment om op Twitter content te plaatsen‘ viel mijn oog op een artikel van Buffer (‘Buffer users increase clicks, retweets and Klout’). Dit artikel claimt op basis van cijfers van gebruikers dat mensen op Twitter een groei van 200% realiseerden op kliks van links die zij deelden, het aantal retweets zagen verdubbelen en hun Klout-score met 3.5 punten zagen stijgen.
Door de resultaten was mijn interesse gewekt. Buffer blijkt na een korte test vergelijkbaar te zijn met de tools Timely, Tweriod en WhenToTweet (zie artikel) Dit zijn allemaal hulpmiddelen om momenten te bepalen wanneer je het beste jouw berichten kunt delen op Twitter. Buffer heeft ook een plugin voor browsers (Chrome, Safari, Firefox, andere browsers), mobiel en ook Twitter zelf. De impact van Buffer ontstaat (naar eigen zeggen) door de timing van het plaatsen en dat door het gebruik van Buffer mensen meer gaan tweeten. Buffer kiest vier ideale momenten op de dag om jouw berichten te plaatsen.
Buffer heeft een gratis versie en daarnaast diverse betaalde varianten naar gelang je behoefte.
Ik ben net begonnen met het testen van de gratis versie van Buffer, wil je dat ook, volg dan de stappen hieronder:
1: Ga naar Bufferapp.com
2: Klik op ‘Sign up for free’
3: Vul een mailadres in, verzin een wachtwoord en klik op ‘sign up’
4: Je bent nu ingelogd, schrijf een bericht in het kader en klik daarna op ‘add to buffer’.
Buffer lijkt een mooie oplossing te hebben met hopelijk ook resultaat waarbij je dus geen volgers op Twitter hoeft te kopen of andere praktijken die door sommigen als duister worden aangemerkt. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring als je gebruik gaat maken van Buffer en hoor het graag in de reacties onder dit artikel.