18-10-2012 / Stefan Mooren

In navolging van een aantal gedeeltelijke veranderingen die LinkedIn de laatste weken heeft doorgevoerd, zijn nu de hele profielen voorzien van een nieuw design. Net als bedrijfspagina’s en de Home-pagina, biedt het nieuwe design van de profielen meer beleving dan voorheen het geval was. De informatie is visueler vormgegeven zodat professionals hun identiteit op een indrukwekkende manier kunnen profileren.

Impressie, inzichten, interactie en netwerken

Via de officiële blog laat LinkedIn weten dat het nieuwe design ervoor zorgt dat professionals een goede eerste impressie kunnen maken op het moment dat hun profiel wordt bezocht. Het aanpassen van het profiel is ook verbeterd waardoor het nog eenvoudiger is om een volledig en up-to-date profiel te creëren. Visuele inzichten over het eigen netwerk, maken het makkelijker om relevante kansen te ontdekken. Denk hierbij aan het vinden van connecties die momenteel een verbinding hebben met de bedrijven waarvoor je wilt werken.

De veranderingen laten zien dat LinkedIn de interactie op het netwerk wil stimuleren. Recente activiteit (zoals het plaatsen van een statusupdate) worden voortaan bovenaan het profiel getoond en suggesties voor het uitbreiden van je netwerk worden nog prominenter in beeld gebracht (‘People-You-May-Know’).

Zo zien de nieuwe profielen er uit

Hieronder is een voorbeeld weergegeven van de nieuwe LinkedIn profielen. De komende weken worden de wijzigingen doorgevoerd onder alle gebruikers. Kun je niet wachten? Vraag dan alvast het nieuwe design aan via de volgende link zodat je het sneller ontvangt: http://www.linkedin.com/profile/sample