30-03-2014 / Martijn Baten
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) dat LinkedIn stopt met producten en diensten op een LinkedIn bedrijfspagina. Verder kwam aan bod hoe de eerste tweet eenvoudig is te achterhalen met Twitter’s #FirstTweet en het de vermindering van interactie bij het gebruik van teveel hashtags op Facebook. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
LinkedIn stopt met producten en diensten op een LinkedIn bedrijfspagina
LinkedIn stopt per 14 april met de producten en diensten pagina, onderdeel van een LinkedIn bedrijfspagina. Bedrijven die producten en diensten willen aanbieden kunnen dit beter doen via een LinkedIn Showcase pagina.
Lees verder.
De eerste tweet eenvoudig achterhalen met Twitter’s #FirstTweet
Wil je weten wat de eerste tweet van een Twitter-gebruiker was op Twitter? Achterhaal het met de #FirstTweet tool van Twitter.
Lees verder.
Teveel hashtags in Facebook updates verminderen interactie
Het gebruik van teveel hashtags in updates vanaf Facebook bedrijfspagina’s verminderen de interactie met fans. Onderzoek van Socialbakers laat zien dat hoe meer hashtags bedrijven gebruiken in updates, des te minder interactie de updates krijgen.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: Vier tips voor relevante informatie op LinkedIn
Met de hoeveelheid aan berichten op LinkedIn kan het soms lastig zijn om relevante informatie te vinden op LinkedIn of in de e-mails van LinkedIn In dit artikel daarom vier tips hoe je er voor kunt zorgen dat je relevante informatie op LinkedIn kunt zien.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: Praktijkgids Social Media Monitoren
Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren. Koop de praktijkgids Social Media Monitoren in onze webshop.
Download gratis de NSMA Social media content kalender
Met de NSMA Social Media Content kalender is het mogelijk om gemakkelijk en overzichtelijk de social media activiteiten voor dit jaar in Excel te plannen. Op deze manier heb je een overzicht van alle social media activiteiten van dit jaar en kun je deze eenvoudig delen binnen een team.
Download gratis de NSMA Social Media Content kalender.