24-03-2014 / Ayman van Bregt

LinkedIn stopt met producten en diensten op een LinkedIn bedrijfspaginaLinkedIn stopt per 14 april met de producten en diensten (‘Products & Services’ tab) pagina, die via een LinkedIn bedrijfspagina bekeken kan worden. De producten en diensten tab gaf LinkedIn gebruikers meer inzicht in het aanbod van een organisatie alsmede welke mensen uit het netwerk deze producten en diensten aanbevolen. Het bericht over het stoppen van deze functie in het ‘LinkedIn Helpcentrum‘ sluit aan bij het eerder stopzetten van andere LinkedIn-functies. LinkedIn werkt continu aan nieuwe functies die meer waarde bieden dan huidige functies op het grootste zakelijke online netwerk. Eerder verschenen de onderstaande artikelen over andere LinkedIn functies die werden stopgezet:

 

Alternatieven voor de producten en diensten op een LinkedIn bedrijfspagina

LinkedIn introduceert met regelmaat ook nieuwe functies zoals een blogfunctie voor LinkedIn leden en de vernieuwde People you may know functie. Als alternatief voor de producten en diensten pagina heeft LinkedIn eind 2013 LinkedIn Showcase pagina’s geïntroduceerd. Verschillende merken van een organisatie of bedrijf kunnen hiermee een podium krijgen. De stap van producten en diensten naar verschillende Showcase pagina’s kan hier snel mee gezet worden. Mogelijk probeert LinkedIn ook het aantal Showcase pagina’s te verhogen op het netwerk. Mocht dit teveel werk zijn of geen passend alternatief zijn dan kunnen producten en diensten in ieder geval via de LinkedIn bedrijfspagina nog onder de aandacht worden gebracht door middel van de statusupdates die op een bedrijfspagina geplaatst kunnen worden.