29-03-2015 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de uitbreidingen van Facebook Messenger met apps en zakelijke functies. Verder behandelden we zes tips voor het monitoren van social media met Hootsuite en de LinkedIn ‘add to profile’-functie voor het hoger onderwijs. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

 

Hogescholen en universiteiten kunnen studenten eenvoudig de opleiding aan het LinkedIn profiel laten toevoegen

LinkedIn ‘add to profile’ beschikbaar voor hogescholen en universiteiten

LinkedIn stelt de ‘add to profile’-functie beschikbaar voor alle hogescholen en universiteiten zodat afgestudeerden eenvoudig de afgeronde opleiding met een klik kunnen toevoegen aan het LinkedIn profiel.
Lees verder.

 

6 tips om social media te monitoren via Hootsuite

6 tips om te monitoren via social media met Hootsuite

In dit artikel worden 6 tips gegeven om social media te monitoren via Hootsuite om zo gericht op de hoogte te blijven van relevante berichten. De 6 tips belichten verschillende perspectieven die interessant zijn voor een organisatie om gericht op te monitoren via social media.
Lees verder.

 

Facebook Messenger krijgt uitbreiding met apps en zakelijke functionaliteiten

Facebook Messenger krijgt uitbreiding met apps en zakelijke functionaliteiten

Facebook Messenger krijgt binnenkort ondersteuning voor apps van derden en functies specifiek voor bedrijven. De nieuwe toevoegingen werden aangekondigd tijdens de F8 Developers conferentie.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: zorg voor meer twitter volgersMeer Twitter volgers krijgen (wetenschappelijk onderzoek)

Meer Twitter volgers krijgen is een wens van veel merken en organisaties op Twitter. Georgia Tech University deed onderzoek naar de factoren die van invloed zijn om een Twitter-account te gaan volgen.
Lees verder.

 

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Praktijkgids van de week: Praktijkgids Social Media Monitoren

Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden.
Koop de Praktijkgids Social Media Monitoren nu.

 

social-media-contentkalenderNSMA Social Media Contentkalender 2015

In 2014 introduceerde NSMA de handige NSMA Social Media Contentkalender. Met deze contentkalender is het mogelijk om gemakkelijk en overzichtelijk de social media activiteiten voor dit jaar in Excel te plannen. Op deze manier heb je een overzicht van alle social media activiteiten van dit jaar en kun je deze eenvoudig delen binnen een team. Ook voor 2015 heeft NSMA een actuele versie van de contentkalender.
Download de gratis NSMA Social Media Contentkalender.

 

30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite ProHootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie

Hootsuite is een social media management oplossing waarmee bedrijven en organisaties via verschillende apparaten hun verschillende social media accounts kunnen managen. De Nederlandse Social Media Academie biedt haar lezers dankzij een partnership met Hootsuite nu de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro.

Gedurende 30 dagen kun je gratis gebruik maken van alle functionaliteiten die Hootsuite Pro biedt zonder enige verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.