12-04-2015 / Martijn Baten
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de impact van Twitter op aankoopgedrag en winkelaankopen. Verder behandelden we de browserversie van Facebook Messenger en veiligheid dat meer aandacht krijgt op LinkedIn. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Veiligheid krijgt meer aandacht op LinkedIn
LinkedIn geeft het thema veiligheid meer aandacht via een specifiek gedeelte op de LinkedIn website. LinkedIn wil met deze informatie haar gebruikers beter voorlichten over op welke manier er omgegaan word met de LinkedIn veiligheid.
Lees verder.
De impact van Twitter op aankoopgedrag en winkelaankopen
Twitter liet onderzoek doen naar de impact van Twitter op het aankoopgedrag van Twitter gebruikers in relatie tot aankopen in fysieke winkels (retail). In dit artikel staan de inzichten uit het onderzoek op een rij.
Lees verder.
Facebook Messenger krijgt uitbreiding met browserversie
Facebook Messenger heeft vanaf deze week een browserversie. Hiermee wordt het gemakkelijker om snel een bericht te sturen naar contacten op Facebook.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: Woorden die het delen van content op social media stimuleren
Woorden zijn essentieel in het gebruik van content op social media. Door goede en sterke woorden te gebruiken die passen bij je doelgroep kun je het delen van content op social media stimuleren en hiermee onder de aandacht brengen van een groter publiek.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: Praktijkgids LinkedIn gevorderden
De praktijkgids ‘LinkedIn gevorderden’ leert je om meer te halen uit LinkedIn. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via LinkedIn. Na het doorlopen van de praktijkgids ben je in staat om geavanceerde zoekfuncties en toepassingen van LinkedIn te gebruiken bij het vinden van werk (opdracht en/of baan).
Koop de NSMA Praktijkgids LinkedIn gevorderden in onze webwinkel.
Overzichtelijke social media rapportages met SumAll
SumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.
30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro
Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek. Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.
NSMA Social Media Contentkalender 2015
Met de handige NSMA Social Media Contentkalender 2015 is het mogelijk om gemakkelijk en overzichtelijk social media activiteiten voor een geheel jaar te plannen in Excel. Op deze manier heb je een overzicht van alle social media activiteiten en kun je deze eenvoudig delen binnen een team.
Download de gratis NSMA Social Media Contentkalender.