
19-04-2015 / Ayman van Bregt
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de uitbreidingen van mobiele trending topics op Twitter. Verder behandelden we de sneltoetsen voor Facebook en andere social media platformen en de uitbreiding op het gebied van content marketing met behulp van LinkedIn Elevate. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Alle sneltoetsen voor social media op een rij
Met handige sneltoetsen op social media kun je functies sneller openen en gebruiken. Wie de sneltoetsen goed kan onthouden, kan dan ook veel tijd besparen.
Lees verder.
Twitter breidt trending topics uit op mobiel
Twitter breidt trending topics (ook wel mobiele trends genoemd) uit met meer informatie om Twitter gebruikers meer context te geven voor trending topics die minder vanzelfsprekend zijn.
Lees verder.
LinkedIn Elevate helpt organisaties met content marketing
LinkedIn introduceert de nieuwe dienst LinkedIn Elevate. Deze nieuwe dienst helpt organisaties en hun medewerkers bij de content marketing-activiteiten om zo zichtbaarheid via social media te vergroten.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief:
Twitter introduceert koopknop
Twitter heeft de Twitter koopknop geïntroduceerd om binnen Twitter eenvoudig en snel een product of dienst aan te schaffen. In dit artikel staan de mogelijkheden van de Twitter koopknop op een rij.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: Praktijkgids Facebook bedrijfspagina maken
De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken‘ laat je aan de slag gaan met een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, merk, product etc.).
Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn bij het plaatsen van content.
Koop de NSMA Praktijkgids Facebook bedrijfspagina maken.
Overzichtelijke social media rapportages met SumAll
SumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.
30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro
Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek. Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.