07-06-2015 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) het nieuwe ‘official partner’ programma van Twitter. Verder behandelden we de marketing die Facebook bedrijfspagina’s die snel reageren op berichten krijgen en de meest recente kwartaalcijfers van LinkedIn. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

 

Kwartaalcijfers LinkedIn omzet eerste kwartaal 2015

Kwartaalcijfers LinkedIn omzet eerste kwartaal 2015

De LinkedIn omzet is in het eerste kwartaal 2015 gestegen met 35% blijkt uit de gepubliceerde kwartaalcijfers. In dit artikel een overzicht van de omzetcijfers van LinkedIn in het eerste kwartaal van 2015 opgedeeld naar LinkedIn Marketing Solutions, LinkedIn Talent Solutions en Premium Subcriptions.
Lees verder.

 

Twitter 'official partner' programma gelanceerd

Twitter lanceert ‘official partner’ programma

Twitter brengt partners uit het ‘Twitter Certified Products’ programma en uit het ‘Twitter Marketing Platform Partner’ programma samen in het Twitter ‘official partner’ programma om bedrijven en organisaties te helpen bij het behalen van meer resultaten op Twitter. In dit artikel staan de ins en outs van het programma op een rij.
Lees verder.

 

Facebook bedrijfspagina's die snel reageren krijgen markering

Facebook bedrijfspagina’s die snel reageren krijgen erkenning door markering

Facebook bedrijfspagina’s kunnen vanaf deze week worden gemarkeerd als snelle reactiegever op privéberichten. Hiermee wordt het voor fans van een bedrijfspagina duidelijker of het bedrijf snel reageert op een vraag via een privébericht.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: Twitter beveiliging uitgebreid met blokkeer- en rapporteer-functiesTwitter beveiliging uitgebreid met blokkeer- en rapporteer-functies

Twitter maakt het sociale netwerk veiliger door de Twitter beveiliging uit te breiden met blokkeer- en rapporteer-functies. In dit artikel staan de uitbreidingen op een rij.
Lees verder.

 

sumall_logo_highOverzichtelijke social media rapportages met SumAll

SumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Praktijkgids van de week: Praktijkgids Facebook bedrijfspagina makenGeef bekendheid aan je bedrijf, organisatie, evenement of product met een Facebook bedrijfspagina (fanpage)

De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken‘ laat je aan de slag gaan met een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, merk, product etc.).
Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn bij het plaatsen van content.
Koop de NSMA Praktijkgids Facebook bedrijfspagina maken.