05-07-2015 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) dat Facebook de impact vergroot van bekeken video’s in het Facebook nieuwsoverzicht. Verder behandelden we een handleiding voor het verwijderen van een LinkedIn account en de introductie van Twitter products and Places dat gebruikers producten en locaties laat ontdekken. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

 

Handleiding voor het verwijderen van een LinkedIn account

Handleiding voor het verwijderen van een LinkedIn account

Indien LinkedIn geen toegevoegde waarde meer biedt kan de situatie zich voordoen dat iemand het LinkedIn account wil verwijderen. In dit artikel is daarom op een rij gezet hoe een LinkedIn account verwijderd kan worden.
Lees verder.

 

Twitter Products and Places-functie helpt gebruikers nieuwe producten en locaties te ontdekken

Twitter Products and Places laat gebruikers producten en locaties te ontdekken

Twitter introduceert een nieuwe functie om Twitter gebruikers nieuwe locaties en producten te laten ontdekken om zo organisaties op Twitter te ondersteunen bij het realiseren van commerciële doelstellingen. In dit artikel staan de mogelijkheden van Twitter Products and Places op een rij.
Lees verder.

 

Facebook nieuwsoverzicht

Facebook vergroot impact van bekeken video’s in het Facebook nieuwsoverzicht

Het Facebook nieuwsoverzicht wordt aangepast om gebruikers vaker relevante video’s te tonen gebaseerd op eerder kijkgedrag. Het algoritme waarmee het nieuwsoverzicht wordt samengesteld kijkt vanaf nu ook naar de manier waarop video’s bekeken worden.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: Afbeelding Facebook advertentieTips voor de juiste afbeelding bij Facebook advertenties

Het gebruik van de juiste passende afbeelding in een Facebook advertentie kan een duidelijk verschil maken in de resultaten van de advertentiecampagne. Om adverteerders te helpen geeft Facebook daarom een aantal handige tips voor afbeeldingen in Facebook advertenties.
Lees verder.

 

Overzichtelijke social media rapportages met SumAll

sumall_logo_highSumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Een levendige, aantrekkelijke en goed bezochte Facebook bedrijfspagina mede met behulp van Facebook toepassingenPraktijkgids van de week: Praktijkgids Facebook bedrijfspagina gevorderden

De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina gevorderden’ leert je om meer te halen uit Facebook en in het bijzonder jouw bedrijfspagina. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een goede aanpak te kiezen voor jouw Facebook bedrijfspagina in combinatie met toepassingen. Na deze praktijkgids ben je in staat om de door jezelf geformuleerde doelen voor jouw Facebook pagina te realiseren.
Koop de NSMA Praktijkgids Facebook bedrijfspagina gevorderden in onze webwinkel.