21-07-2013 / Martijn Baten

nsma logoDe afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) een handleiding voor het zakelijk gebruiken van Twitter. Verder behandelden we een onderzoek naar de reden waarom fans een Facebook bedrijfspagina niet ‘liken’ en het ecosysteem van LinkedIn. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Het ecosysteem van LinkedIn als basis van het LinkedIn profiel 2

Het ecosysteem van LinkedIn als basis voor een LinkedIn profiel

LinkedIn is, met meer dan vier miljoen Nederlanders, het grootste zakelijke sociale netwerk voor professionals in Nederland. Het ecosysteem van LinkedIn is de basis van de mogelijkheden op LinkedIn voor de optimale inzet van een LinkedIn profiel.
Lees verder.

Handleiding Twitter Zakelijk

Handleiding Twitter Zakelijk gebruiken

Twitter heeft in Nederland meer dan 3,3 miljoen gebruikers en is daarmee voor bedrijven, ondernemers een belangrijk sociaal medium. In dit artikel daarom een handleiding met uitleg en stappenplan om Twitter zakelijk te gebruiken. De Handleiding Twitter Zakelijk gebruiken biedt een stappenplan om praktisch zakelijk aan de slag te gaan met Twitter.
Lees verder.

Why don't they like me?

Waarom gebruikers een Facebook bedrijfspagina niet ‘liken’

De Facebook-marketing dienst Woobox heeft onderzoek gedaan naar de reden waarom gebruikers besluiten een Facebook bedrijfspagina niet te volgen. Voor veel Facebook bedrijfspagina’s is het belangrijk om te zoeken naar de juiste relevantie voor hun fans.
Lees verder.

Uit het NSMA-archief: 10 tips om service te bieden aan klanten via social media10 tips om service te bieden via social media aan klanten

10 social media tips van Dell om te reageren en te antwoorden via social media zodat je klanten meer service kunt bieden.
Lees verder.

Praktijkgids van de week: Facebook bedrijfspagina maken

Geef bekendheid aan je bedrijf, organisatie, evenement of product met een Facebook bedrijfspagina (fanpage)De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van een bedrijfspagina (fanpagina) op Facebook. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn. Bekijk nu de NSMA-praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken’ in onze webwinkel.