10-08-2014 / Martijn Baten
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) het verschil tussen actual en potential impressions in de Twitter statistieken. Verder kwam aan bod dat aanbevelingen op Facebook bedrijfspagina’s alleen mogelijk zijn voor fysieke locaties en de betere weergaven van het LinkedIn profiel in de LinkedIn apps. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Betere weergave LinkedIn profiel op LinkedIn mobiele apps
LinkedIn heeft wijzigingen aan alle mobiele LinkedIn apps doorgevoerd om de gebruikerservaring van LinkedIn profielen te verbeteren. Met de wijzigingen worden LinkedIn profielen beter getoond op alle mobiele platforms.
Lees verder.
Het verschil tussen actual en potential impressions in de Twitter statistieken
In dit artikel uitleg over de vernieuwde Twitter statistieken met inzichten in organische tweets op basis van ‘actual impressions’ en ‘potential impressions’. Een uitleg over de betekenis van beide KPI’s.
Lees verder.
Aanbevelingen op Facebook bedrijfspagina’s alleen bij fysieke locatie
Facebook toont niet langer de aanbevelingen (sterren) van fans op een bedrijfspagina die geen locatie heeft toegevoegd aan de pagina.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: Facebook met sneltoetsen eenvoudig gebruiken
Meer dan de helft van de Facebook-gebruikers maakt dagelijks gebruik van het sociaal netwerk. Voor wie Facebook regelmatig gebruikt kan het handig zijn om gebruik te maken van sneltoesten.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: LinkedIn gevorderden
De praktijkgids ‘LinkedIn gevorderden’ leert je om meer te halen uit LinkedIn. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via LinkedIn. Na het doorlopen van de praktijkgids ben je in staat om geavanceerde zoekfuncties en toepassingen van LinkedIn te gebruiken bij het vinden van werk (opdracht en/of baan).
Koop de Pratijkgids LinkedIn gevorderden in onze webwinkel.