04-10-2015 / Ayman van Bregt

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de mogelijkheid om te adverteren op Twitter in meer dan 200 landen. Verder behandelden we dat met Shopify via een Facebook bedrijfspagina eenvoudig producten verkocht kunnenw worden en de LinkedIn Social Selling Index (SSI) als identiteitsscore voor professionals. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Verkoop direct producten via Facebook bedrijfspagina's met ShopifyVerkoop producten via Facebook bedrijfspagina’s direct met Shopify

Shopify gebruikers kunnen direct producten verkopen via Facebook bedrijfspagina’s. Vanuit Facebook worden bezoekers direct naar de webshop gestuurd.
Lees verder.

Adverteren op Twitter beschikbaar in 200 landenAdverteren op Twitter beschikbaar in 200 landen

Bedrijven die adverteren op Twitter kunnen dit sinds deze maand in meer dan 200 landen doen. Hiermee wordt het voor adverteerders mogelijk om advertenties te vertonen onder een nog groter internationaal publiek. In dit artikel staan de uitbreidingen van het adverteren op Twitter op een rij.
Lees verder.

LinkedIn Social Selling Index (SSI) maakt score professionele identiteit zichtbaarLinkedIn Social Selling Index (SSI) geeft professionele identiteits-score

De LinkedIn Social Selling Index (SSI) is beschikbaar voor alle LinkedIn leden. Met de SSI-score krijg je inzicht in de professionele identiteit van het LinkedIn profiel. In dit artikel staan de mogelijkheden van de LinkedIn Social Selling Index op een rij.
Lees verder.

Uit het NSMA-archief:Tips om LinkedIn relaties eenvoudig te onderhouden Tips voor het eenvoudig onderhouden van LinkedIn relaties

Via de LinkedIn relatie-tab is het mogelijk om LinkedIn relaties te categoriseren, berichten die zijn uitgewisseld terug te lezen en nog meer informatie die helpt om het netwerk goed te onderhouden. In dit artikel staan 6 tips op een rij om eenvoudig het netwerk te kunnen onderhouden.
Lees verder.

 

Overzichtelijke social media rapportages met SumAll

sumall_logo_highSumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

LinkedIn benutten voor het vinden van opdrachten of het vinden van een baanPraktijkgids van de week: Praktijkgids LinkedIn gevorderden

De praktijkgids ‘LinkedIn gevorderden’ leert je om meer te halen uit LinkedIn. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via LinkedIn. Na het doorlopen van de praktijkgids ben je in staat om geavanceerde zoekfuncties en toepassingen van LinkedIn te gebruiken bij het vinden van werk (opdracht en/of baan).
Koop de NSMA Praktijkgids LinkedIn gevorderden in onze webwinkel.