13-10-2013 / Martijn Baten
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) het toevoegen van visuele content aan een LinkedIn profiel. Verder behandelden we het werken aan een goede waardepropositie voor Facebook fans en een onderzoek dat laat zien dat afbeeldingen op Twitter zorgen voor meer retweets. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Visuele content toevoegen aan een LinkedIn profiel
Verrijk je LinkedIn profiel met visuele content om beter op te vallen en meer te kunnen communiceren op je LinkedIn profiel. Door je LinkedIn profiel te verrijken met visuele content zoals video’s, afbeeldingen en presentaties kun je makkelijker de aandacht vasthouden van bezoekers op het profiel. In dit artikel een uitleg hoe je visuele content kunt toevoegen aan het LinkedIn profiel.
Lees verder.
Afbeeldingen op Twitter zorgen voor meer retweets
Onderzoek van Dan Zarrella van HubSpot laat zien dat het gebruik van afbeeldingen op Twitter leidt tot meer retweets. Retweets helpen bedrijven, merken en organisaties op Twitter om meer zichtbaar te worden bij de achterban van volgers. In dit artikel een overzicht van de belangrijkste resultaten uit het onderzoek.
Lees verder.
Een effectieve Facebook bedrijfspagina dankzij een goede waardepropositie
Wat is de aanleiding voor fans om een Facebook bedrijfspagina te volgen? Als Facebook bedrijfspagina beheerder kun je meer resultaat bereiken met een Facebook bedrijfspagina door te werken aan een goede waardepropositie.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: De voorvertoning van gedeelde content op LinkedIn aanpassen
Een verleidelijke voorvertoning van gedeelde content op LinkedIn stimuleert mensen om op de bijbehorende link te klikken. Het is mogelijk om de voorvertoning handmatig aan te passen. In dit artikel lees je hoe eenvoudig dit is.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: Praktijkgids LinkedIn gevorderden
De praktijkgids ‘LinkedIn gevorderden’ leert je om meer te halen uit LinkedIn. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via LinkedIn. Na het doorlopen van de praktijkgids ben je in staat om geavanceerde zoekfuncties en toepassingen van LinkedIn te gebruiken bij het vinden van werk (opdracht en/of baan). Deze NSMA-praktijkgids is ook de praktijkgids ‘LinkedIn Groepen’ om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van LinkedIn Groups. Koop deze Praktijkgids nu.